Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Friday, May 13, 2011

Kejadian di kelas 5 Berlian



Kelmarin kawan baik aku (Dot) tagged aku kat fb. Aku pon gi r tengok. Koz jarang pompuan nih tagged aku. Nah!!! Sekali aku tengok aku tak nampak pon maner aku. Muahahahaha!!!! Tak patut betol r. Korang tau aper? Op kos lah pic mase zaman2 muda (Form 5 tahun 2002) aku kan. Zaman2 indahnyer persekolahan. Indahnyer persahabatan. Ahh.. Pendek kata semuanyer indahlah...! Sweet 17 lah katakn. ye dak..


hihihihi... alahai kenangan...


cer tengok pic 2. cer tengok. Arhhh!!! tensen!! tensenn!.. Yang dibulatkan 2 aderlah aku. Yer!!! Akulah. Yer..! Percayalah!! Itulah Dr. Love anda. Mak aii... yang tersangat lucunyer aku tercari2 maner aku 2. boleh tak kenal gambar sendiri 2. MasyaAllah anak India or negro manerlah 2. Huduh benor ropenyer (habis sekarang cantik kah?). kuikuikui....


Ahhh... time nih aku kan aktif dalam bola baling. Juga aktif dalam sukan permotoran dan ukur jalan (merayau setiap kali balik sekolah).. Pemdek kate umah 2 cume tempat aku tidow malam jer. Siang after lik sekolah makan2 then gi sekolah lik lepak2 kat port Sains Pertanian dgn bdk2 SP or merayau umah2 kawan2. Takder maknenyer der aku nak dok umah. Rugi zaman remaja der... hahahaa


Pic tu Iza yg upload. Zaman bile dia upload pon aku tak ingat. Tapi yg pasti time nih dah dekat akhir tahun & after kelas Sejarah. Koz tengok r cikgu Limin 2. Giler kerek bergambar. hahaha. cikgu nih mmg terbaek woo mengajar Sejarah. tak cayer sila lihat buku teks Sejarah form 5 yer. Dia yg antara penulisnyer. (nak gtau anak murid dia yg bgs2 sbnrnyer. hikhikhik). And I like this pic very much!!


Meh nak cer kisah2 pompuan dalam pic nih & budak2 laki kelas aku. Maah seorang yg soft.. senyuman yg manis.. cakap pon lemah lembut. Perwatakan dia sama dgn Dayah & Jila & Mas Aini.. Kire pompuan stok bini2 idaman r.. ekekeke...Now Maah & Jila tak kawen lgi. Tapi Mas Aini dah ader anak sorang. Dayah lak kawen dgn kawan sekelas aku iaitu Jeffry (pic wed dorg).. Iza.. Diela & Hazira lak dorang selalu gather2 kalo dlm kelas. Selalunyer dgn si Sazali. ekekee.. Dorang pon kalo dah jerit bingit kelas. Menanah telinge... che Dan kool jer kt belakang tempat aku dgn Soleha & Asiyah. Neni lak adalah best student thn we all. Now bakal doktor u!.. No wonder dear! Tengoklah kawan saper! hikhikhik!


Linda.. Mar.. Dot.. Aku.. Yan pulak ader sifat yg same. Tp Dot baik sikitlah. Linda selalu dgn Yan ader jer agenda dorg. Gaduh dgn dak laki. Mar pon same gak. kaki mekak kat kelas. Dalangnyer aku jugak. Arhh tak reti aku skema jer kat kelas. Mar pon kawen dengan kwn sekelas we all (Ejam) & baru dapat anak sorang. hikhikhik. Yan dah nak tunang jugak dgn kwn sekelas we all (bajak). Dot mendahului we all... Anak dah 2 (kate nak tunggu aku dr dulu tup2 tmbah jer anaknyer.. wakaka). Linda pon dah sorg anaknyer. Dora pkwe pon tkder yer. Dia kate tak bernafsu lg nak kawen (hayookkk... kalo dah bernafsu sure danger 2.. kuikuikui)...


Ehem.. nampak tak Dr. Love 2 seorang mawas pengawas. ekekeeke... Dari sekolah rendah sampai upper six mesti jadi cik pengawas. wakaka. kire berwibawa sungguh u! Seorang penegak undang2.. padahal bersubahat dgn budak2 kalo ader spot check. Kompom lepas kan dorg. Suke tol dak2 junior 2. Eleh.. liquid pon nak rampas. jatuhkan kredibiliti aku jer. lainlah dadah ker.. kondom rokok ker kan.. barulah kelazz... yg lawak dalam kelas we all majoriti adalah Ahli Majlis Tertinggi Pengawas (mestilah termasuk I.. hahaha). Tapi sumer sengal & otak kawtim.. hahaha... 


bile dah nampak pic dalam kelas mulelah terimbau kenangan2 lame2. Pic tu gegurl dalam kelas we all jer. Ader 4 org lg takder dlm 2. Maner ntah dorg time tuh. Weh! Saper tak rindu zaman sekolah di sure ader masalah. Zaman sekolah aderlah zaman paling gemilang u! Time nih la kenal kawan.. kenal lawan.. hahaha.. kenal chenta.. putus chenta.. kene denda (opss...)...


Korang pernah kene denda? Aku pernah. Tapi mase 2 sekelas lah. Mase 2 aku form 3. Kelas takder cikgu. Tapi kelas sebelah ader cikgu Hanisah (cikgu bi.. giler garang cikgu nih). biler dah 1 kelas memekak... hamek ko.. 1 kelas kne jemur kat perhimpunan. Termasuklah aku yg sgt innocent time tuh (propa). Dahla time tuh panas terik. Jadi dengan penuh redha we all pon turunlah secara berjemaah ke tapak perhimpunan. (muke pasrah sumer time nih)


Uii.. panasnyer jangan katelah.. panas wehh!!! Time nih budak2 laki ngelat pi nyorok kat tempat redup (time nih cikgu 2 smbg ngajar lik kat kelas td) beramai2. Aku pon dgn jujurnyer kate "weh tak baiklah. Nti cikgu nampak habislah korang". Dorang leh wat dono jer. Then dah 2 dorg sambung jemur balik. Aku lak yang gatal2 gi tempat redup tadi. Elok jer aku kat tpt redup 2.. cikgu 2 kuar. Alamak! Kantoii! Aper lagi... ngamuklah cikgu 2. Yang lain masuk kelas. Aku sorang jer yg tinggal kne jemur balik. Padan muke aku. kahkahkah!!!!


bergaduh? penah? korang jgn ingt aku tak rock! gua rock beb! Gaduh zaman sekolah mmg syoikkk... baling2 kerusi.. sepak2 meja.. part tikam lidah memang tak hengat2. Selalunyer gaduh dengan budak laki yg cari pasal. hahaha. Uii... teroknyer perangai. tapi taklah seganas budak2 sekarang. gaduh2 manjer jer den nih....


Jatuh chenta? auwwww.... malulah!!!! Tapi aku pernah ader secret admirer. Wah siap dapat bunge.. coklat.. apple.. surat.. email.. kelas kau.. yg penting bkn kaum melayu. Tak mainlah (ayat riak kemain..). tapi nak gtau.. sah2 dia mmg buta. Aku gelap mcm 2 pon minat. Memang agak tak waras dak 2. hahaha... Tapi at least memori 2 amat manis utk dikenang.. (senyum gedik)


Well.. berbalik pada pic tu kalo diikotkan tinggal 6 org jer (jgn kire sekali cikgu aku..tak laku dah 2..hihihi..) yang lom kawen. Yang lain bakal kawen dan dah kawen. Yang same line dgn aku sumer dah ader anak. Wakakakaaka (nampak sgt aku tak laku. muahaha).. jadi pikirlah..betapa cepatnyer mase berlalu...


Diam tak diam dah 9 thn mase meninggalkan kenangan tu.. kalo nak cerita kenangan zaman sekolah mmg banyak sgt. Kenangan zaman nakal lg banyak dr zaman yg baik & bertatasusila. huhuhu.. Sedih bile realized dah takkan boleh kembali ke zaman 2. Memang keje kat sekolah. tapi kawan2 dah takder. Huaaa!!!! I love so much my all memoriessssss at schooolll!!


Kalo org tnyer kenangan aper yg plg tak dapat aku lupekan? Aku akan jwb. Pertama: Zaman persekolahan especially kenangan mase form 4 & form 5. Kenangan nih mmg takkan boleh dijual beli. Takkan boleh aku lupekan sampai bile2... Suka duka mmg pengajaran terindah mase zaman tu... Kedua: Mase pertama kali melangakah ke dalam dewan untuk penganugerahan first degree (konvokesyen). Satu perasaan yg susah utk digambarkan sehingga sekental2 aku kuar gak air mata koz terharu & sedih koz pengorbanan yg akhirnyer berbaloi... Ketiga: Lom ader lg. Harap maklum. hahaha


Huh!!! Mengeluh! Koz of that aku tak suke tgk gambor2 lame. Koz t aku akan terheret dgn kenangan2 lame. 1 hari aku boleh mengelamun tau. bgn tidow baru aku okay. Terok tol. Langsung tak rock. hahaha... Aperpon kenangan bersama korang takkan mungkin dilupakan. Semoga kita berjaya dalam hidup masing2 & kekal dalam rahmatNya. Amin...!


~~ to all eX batch 5 Berlian 2002... i miss u olz so muchh!!! ~~


~~credit to Iza atas pic ini~~

3 myself ourself:

Diela Ardiela said...

zaman muda mudi...dora ankaku dah nk msk 2...ko bile lg..zaman muda hmpir ke penghujung...(jgn mare)

Dora Natasha said...

diela: hahaha... yg 2 zaman muda kamu... Zaman muda I masih baru. kuikukui.. Tunggu jer kad I yer... Time tu ko tak dtg siap! hahahaa

Y A Y A N said...

huhu....aku kelihatan ganas di situ..macam gengester jek....

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.