Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Thursday, May 12, 2011

Dora as Dr. Love



Cinta itu mempunyai sifat naluri "cinta itu di hati". Cinta yang hangat bila dapat merasai apa yang dirasai oleh orang yang disayangi. Jika enggan disakiti, jangan menyakiti pemilik hati orang lain. Jika mahu disayangi, curahkan kasih sayang seluhurnya. Cinta itu fitrah. Cinta itu penerimaan seadanya dalam setiap diri pasangan. Cinta itu adalah sesuatu yang murni, putih, tulus dan suci yang wujud tanpa adanya paksaan atau adanya sesuatu yang dibuat-buat. Cinta merupakan anugerah yang tak ternilai harganya dan itu diberikan kepada makhluk yang paling sempurna, manusia. Cinta tidak dapat diucapkan dengan kata-kata, tidak dapat disempadani geografi dunia malah tidak dapat dideskripsikan dengan apa jua bahasa  pun. Cinta hanya ampuh dibaca dengan bahasa cinta dan juga dengan perasaan. -Dora, Dr.Love


Kahkahakahkah!!!! Takleh blah ayat weh... Puitis gilak. Tak sangka aku boleh bina ayat cenggitu. Mak aiii!!! Sesungguhnyer memang 'agak' layaklah yer aku menjadi Dr. Love setakat nih. Walaupun Dr. Love anda (aku) dah lame tak bcinta. muahahaaha.. Tapi itu sebabnyer Dr. Love ini boleh membuat perbandingan & pemikiran yg rasional. hahahaha... lagi takleh blah ayat. Adehhh!!!


Okey kes nih terjadi apabila ader seorang kawan (client dirahsiakan) mengadu masalah cintanye pada aku. Selame nih pon mmg aku ni jadi pejabat aduannyer. And takder saperpon yang tau bahawasenyer dia mengadu pada aku bahkan kekasih dia pon taktau dia mengadu kat aku. Sedia maklum kedua2nya adalah kawan2ku juga. Jadi aku mengenalinyer dengan baik. 


client i nih (wah takleh blah...) memang dah terlajak cinta dengan pompuan nih (kawan i jugak). Memang tahap kronik. Dulu kalo pompuan nih tak angkat tepon ker tak mau jumper ker or whateverlah mesti nak msg aku ngadu. Aku pon as Dr Love katelah bg ruang pada pompuan nih. Koz aku tau pompuan nih ngengader (tak termasuk aku okey) nak org laki pujuk lelebey padahal bende remeh jer pon. tapi tak sumer pompuan cam 2. Pompuan pesen yg kawan aku nih suker jer kot. Lain pesen sikit.


Dr. Love yg sgt baik hati nih sentiase menasihati tak kire siang dan malam. Kekadang aku tgh tidow pon kawan aku akan call or mesej. Tak termasuk dengan nadanya yg sedang menangis. Aisehh!!! Aku pon kontrol macho secare profesional r bahawa kesabaran adalah senjata paling tajam (pisau) dalam menangani situasi begini. Mungkin sedikit sebnyak luahannyer melegakannyer kan? I think so koz kalo senyap means hubungan dorg oklah 2.


Sampailah satu tahap bile si pompuan nih mengungkit pasal kalo nak kawen dengan dia kne hantaran yg banyaklah (yg nih aku pantang larang datuk nenek moyang) kne itulah kne inilah. Aku ingat lagi. kawan aku mengadu yang pompuan nih kate kawan aku bcinta dgn pompuan nih hnye nak menumpang harta family pompuan tu. Mak aaiiii!!! Aku tengok taklah kaya sangat pon. Kaya lagi family aku (budi bahasa..hihihi)


Time nih Dr.Love mule menjadi Dr. Evil dengan menjadi batu neraka suh dia meninggalkan pompuan nih. Memang sah kuang ajor. Time lom kawen pon ko tak hormat. Dah kawen aku taktaulah. Tapi alasan kawan aku yg bangang (aku cakap kat dia bangang direct koz dah marah sgt) bahawa dia masih sabar n dia paham yg girl dia tgh tensen & dia sgt sayang dgnnyer. What the Fish? Aku siap cakap kat kawan aku "Kalo aku jadi laki sikit pon aku tanak dgn pompuan 2. Dahlah tak cntk busuk hati. bajet bagus. Nampak sgt ko buta hati. N malang ditakdirkan jatuh cinta dengan pompuan gitu!" wahhh!!! Dr. Evil time nih!


Sebenarnyer mcm2 yg pompuan 2 wat. Tapi malaslah nak story pnjg2. Simpan dalam fail Dr. Love jer yer.. hikhikhik.... Aku tau koz aku sendiri berkawan dan memerhati. Tapi tidak menyampaikan. Aku rase kalaulah dia tau pkwe dia mengadu sumer2 nih mahu putus kawan. Tapi aku wat atas kapasiti seorang kawan. And bukan aku yg libtkan diri dalam masalah 2. Tapi kwn laki aku yg sentiase cari aku kalo ader masalah. As frend kite knelah tlg kan?


And yg meng heppykan aku setelah sekian lama akhirnyer kata putus dibuat dorg nak bertunang dlm tahun nih (2011). Wah.. Aku sgt kagum dengan kesetiaan & kesabaran kawan aku nih. Sampai tahap bertunang. Wah. Nampaknyer jodoh mereka mmg panjang. Alhamdulilah.


Tetibe aku dapat lagi aduan dari kawan aku.. Dia mengadu lagi. Ha... kali nih aper pulak. baru jer Dr. Love nak tutup fail. Dia ngadu takmau bertunang pulak. bior betol mamat nih. masa dah dekat. Merisik pon dah. Kirenyer family dah tau sumer. Gilak r. Gilak. Gilak! Aku ingat dia gurau2 jer. Then terpakselah aku bukak fail semula utk mendengar tuntutan kes. muahahahahaa.....


Pertama: hantaran nak 12k. ok. fine. Kawan aku dah sediakan. Mampu 10k jer. Pompuan 2 tambah 2k sendiri. (ptt pompuan 2 kate dgn vangga hntrn dia 12k) Padahal setahu aku kawan aku kate 10k jer. ooo.. ader jugak gini yer. So kire setel r nih. koz kwn aku dah sediakan. nak kawenlah katakan... Tak kisahlah kan.. Kalo mampu 200k pon per der hal... hikhikhik....


Kedua: Tunang jer sampai 5k. barang laki 1k pon tak sampai. hahahaa. Nasiblah ko kawan... takper.. Ikhlas gak katenyer. Tunang siap pelamin. baju siap shiffon lah aperlah. ntah aku pon taktau. (koz Dr. love still single). Sepatutnyer kalo kite nih mmg bcinta sakan sanggup memahami keadaan masing2 kan? Jadi ukur baju di badan sendiri lah. kata kawan aku.


Ketiga: Pas kawen taknak sewa umah. Nak kene ader umah sebijik. mesti. Tak kire. Mesti ader. Mak aii..... giler aper pompuan nih. Kawan pompuan aku yg lain yg kawen dgn org kaya pon tak gitu. Steady jer aku tgk. Dah ader anak satu baru ader umah. Dia tak. Kawan aku pon ngadu kalo dia wat loan umah gaji dia tggl sikit. Aku pon pinor mate tgk angke yg sikit 2 nak hidup sebulan. makan  jerlah umah 2 kalo lapor. wakakaka


Paling sadis yg wat kawan aku 1 malam menangis pompuan 2 kate kat kawan aku bahawa kawan aku 2 takder wet nak kawen dgn dia (tak layak r 2 mksdnyer) Kerasnyer hatinyer. Sekarang kawan aku dah nekad dia nak putuskan jugak tanak bertunang. Aper nak jadi dengan persiapan sumer 2 lantaklah. Dia dah tak tahan. Erm.... Aku rse kesabarannyer dah sampai ke kemuncaknyer 2. Sampai Dr. Love pon terkesima.


Aku as frend nasihatkan dia diskus elok2 dulu. jgn terburu2. Koz ini dah melibtkan family. kalo time kapel2 dulu nak putus2 lantak pi la kan.. Aku pon bising r. Dari dulu org nasihat suh blah tamau blah. Now dah nak jadi dia leh blah jer. lagi terok. wakakkaa... 


Aperpon aku sangat simpati dengan mereka. bukan nak mengata. Koz aku pon tak perfect. Semoga Allah menjauhkan kite sumer dr perasaan tamak.. ego.. sombong.. bongkak.. (korg tambah sdri sifat mazmumah) suke merendahkan org lain.. koz kite taktau aper percaturan Allah yg Esa. Ingat... Allah boleh beri & tarik rezeki kite bile2 mase ajer. jadi jgn takbur dgn aper yg kite ader skang.




Dr. Love juga berpengalaman dari segi permasalahan chenta2 pompuan nih. Skang dah kawen pon kawan aku tuh. Sehingga digelar Dr. Love paling cool. (wah.. riak nampak?).. Masing2 ader masalah. Just kite sebagai manusia bertoleransilah yer. Jgn ikot suke jer. bak kate org utara "wat pala!"


Pesanan dr Dr. Love (wah nak jugak..) cintai diri sendiri dulu. yakinlah.cinta itu pasti milik anda andai anda mencintai pencipta kita. 


Love is Evil!



0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.