Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Thursday, May 19, 2011

Ribut taufan di pagi hari


Sila lihat gambar di bawah;

my adik bongsu.. Danial Haykal


Tak pasal2 aku bgn lebih awal dari biase pagi tadi pasal pagi2 dah dgr org jerit2. Tak lain tak bukan mestilah suara Gibam @ Gemuk (panggilan bdk kat atas tuh.. hahaha). Mengamuk2 pagi2. pasal aper pulak. Aku yg kengkononnyer penuh kesabaran nih pon wat dono jer. Tapi bile dah tahap kronik aku pon hangin 1 badan pepagi td kan....



Kes tersebut rupenyer dia nak present hari guru kat sekolah dia. Tp sambutannyer esok. Adik kedua bongsu aku (Luqman Haqim) dah pujuk gtau esok (koz hadiah baru plan nak beli hari nih) sambutannyer. So bg esok jerlah.. Puas sumer pujuk even my dad pujuk pon tak jalan. My mum pulak belom balik dr kursus keagamaan dia kat Sabak bernam. Memang ayat dia sambil ngamuk2 "nak jugak hadiah hari nih! nak jugakk! nak jugakkk!!!" Time nih aku dah hangin sambil marah dia. Dia tetap dgn pendirian dia. Adik aku yg Farahin 2 lembut sikit pujuk2.. Aku jer cam singa betina.. Hampeh!



Pujuklah aperpon.. rasuah lah aperpon.. mmg takkan jalan. Koz adik aku yg bgsu nih mmg keras kepala. My mum yg tegas dgn anak2 dr kecik kami dari pertama sampai kelima pon kalah dengan yg bongsu nih. Dia kalo dah kate 'nak' takkan saper boleh pujuk. Same gak kalo dia kate 'taknak'. pesen kepala zaman paleolitik kot.. wakakakakaa. Geram aku! ggrrrrrr...!



Akhirnyer aku terpakse selongkar hadiah2 (time nih sambil membebel2) yg anak2 murid & kawan2 bg aku utk bg kat bdk kepala batu 2. Mestilah aku sayang kan hadiah2 tu. tapi akhirnyer aku jumpe gak hadiah yg aku tak ingat saper bagi & layaklah jadi hadiah. Nasib baik gak aku owez wrap prepared. kalo tak.. masak! Si kepala batu 2 takkan kompromi punyer.. Korang pernah jumpe makhluk cenggitu? hahaha


*** hebat tol penangan cikgu sampai ngamuk2 dia nak bg hadiah kat cikgu dia. ntah2 anak2 murid aku pon ader yg gitu.. hahahaha***


Dia mmg sgt keras kepala. Pesen anak bongsu mmg ngengade kot (tak sumer). Sume nak.. yg sian si Luqman koz selalu kne ngalah dgn si Gibam tu. Kalo dgn kakak sulung dia sorry to say lah. Padan muke. Parents aku kate perangai yg sulung n yg bongsu sebijik mase kecik. erkkk? Aku rse dia lg terok... Pernah 1 hari 2 my mum ajak mandi pas 2 dia kate nti. So my mum pon mandilah dulu. Aper lagi ngamuklah dia. Abah yg mandikan. Si kepala batu nih tak terima suh my mum gak mandikan (padahal time 2 dia dah siap mandi & dipakaikan baju). Dia tak kire. Pikirlah! Sedangkan dia dah lengkap berpakaian siap berbedak & we all dah get ready nak kuar. Dia tak puas hati koz bkn my mum yg mandikan. Nak taknak kene mandikan balik. Tak ker keje sia2 2. pas 2 baru dia puas hati.. Terok sungguh!



Gibam & Luqman mase kat Kelantan


Tapi nak wat cmner.. dia jerlah yg akhir. Aku selalu pesan kat dia jgnlah cpt besar. My mum gelak jer. Yerlah pasni adik bgsu tak kecik. Dah besor2. Sekarang umur dia 7 thn... Pastu 8.. 9.. Tak syok jugak kalo takder bdk kecik yg boleh dibuli. hahahaha.. Dahlah gemuk.. mulut lazer (kalo sound aku tepat giler.. bengkek jer hati) pas 2 suke puji2 kalo aku masak sedap especially laksa (dia panggil waksa). Kalo diikutkan geram sgt kalo dia wat hal. Tapi sunyi lak kalo dia takder. huhuhuhu



Hope jgnlah dia bwk perangai keras kepala dia sampai ke besar. Parah!..  uiiiii Gibam oh Gibam!


0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.