Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Saturday, May 21, 2011

sy masak hari nih.. hihihi!


Salam Sabtu semua. Apa khabar? Semoga sihat hendaknyer. Tettt.... ala2 chef Wan Tu Three dalam rancangan masakan pulak aku nih. (giler perasan) hahahaha... Ok... enuff for intro..


Hari nih aku berkenan mencemar duli untuk memasak di dapur yer (sila percaya dengan sungguh2..) setelah permintaan oleh my dad semalam. Permintaannyer ikan talapia masak cili api letak kencur (dlm bm cekur). Memilih lak abah nih. ok ok ok sebagai anak yg taat pada parents aku pon setujulah (bagus wat menantu nih..*promote jgn tak promote*..haha)... 



ni lah kencur @ cekur. ambik kat belakang umah jer..
**sumber : lebai google**

Itu pon pas my mum jerit2 dari dapur suh masak cepat. Alah.. baru nak melayari dunia sosial dah kne panggil. padahal baru jer pas tuisyen time tuh. Langsung tak sian kat aku. Kekononnyer nak wat2 lupe (sungguh2 aku wat) tp kalo dgn Puan Senipah jgn haraplah. So dengan berat hati aku pon ke dapur.. wewiittt!!! barulah anak dara. kuikuikui...


Setelah aku campak2 jer bahan2 nak buat dlm blender then blend letak jer dalam santan. Setel! (tak kose aku nak tumbuk pakai lesung batu). yg aku menyampah masak pakai santan nih kite kne godek2 or kaco2 dgn api yg pelan supaya tak pecah santan. lomah tol den! Tapi akhirnyer siap. Siap jer aper lg lari balik depan lappy. Pemalas punyer anak dara. hahaha


Meh nak tunjuk pic yg dah siap yer.. Kalo tunjuk pic yg skrg sumer dah hadam dlm perot org yg makan. hahahaa..


ni sambil2 bosan tggu dia mendidih. Aku dulu yg mendidih kepanasan. My mum dengki suh masak kat dapor luar bior dapor dalam tak kotor. 


Saje aku try2 angkat2. konon terer. hihihi


siap dihidang dalam mangkuk. Rajinnyer aku :p

**my family mesti kne pedas. Kalo tak pedas tak jalan. Termasuk i.. tak lalu nak makan kalo pedas2 pas 2 manis. oh no! pedas baru jawa!**

aku letak atas pokok my mum.. hahaha. gendeng time..


Jadi tuan2 puan2 memasak nih bukanlah susah sangat yer. Janji sedap. Rasenyer op koslah sedap
 (puji dr sendiri nampak? ekekeke..) Selamat mencuba....!!


0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.