Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Saturday, November 5, 2011

2013


Aku kat kampung halaman di Tg Karang sekarang. yehuu! damai sungguh dapat berada di sini setelah sekian lame kat tempat orang. cewah! pastinyer gembire dapat merayau kat kampung halaman sendiri.


sampai rumah, soklan maut mesti akan ditanyer oleh my mum. penat drive tak hilang lagi dah tanyer soklan cepu cemas kat aku. aisehhh!

"cepatlah.. bile ko nak kawen? tunanglah dulu. dah boleh datang dah sekarang. tunang dulu, t abes blaja kawenlah yer? ok aper?"

ewah Puan Senipah oiii... macam aku lak yang nak gi meminang anak teruna orang. hahaha.... siap jadual aku leh kawen bile. macamlah taktau anak mak nih seriau kalo suh kawen. lagi-lagi time blajor nih. serabut! serabut!


so aku dengan penuh konpiden bagi kate putus kat mak aku. lantaklah jadi ker tak jadi ker. yang penting aku dah yakinkan mak aku. muahahaha (kalo jadi pon ok jer.. kuikuikui) begini ayat power aku;

"ala mak.. lek lu... aku kan mude lagi.. lagipon bukan aku yang nak gi meminang. ader jodoh, aderlah. kalo takder, nak wat camno. takder jodoh lettew. ok, gini.. tahun 2013 aku kawen yer. janji! janji! kalo tak kawen gak, mak gi lah carikan ker, terime jer ker, nak pakse orang ker.. janji pas 2013. ok?"

conpiden kan jawapan aku? mane tau betol makbul kan. haha. sedapkan hati mak bapak ok per. dorang pon suh wat mende baik. tapi aku jer tak bersedia. cewahh! pastu mak aku jawab gini lak;

"Ala.. lambatnyer. lagi 2 tahun. ala.. cepatlah"

hekeleh mak aku nih. demand tol! wakaka... sementara itu abah aku wat statement baek punyer. koz pokok pelam pudang aku baru jer selamat kene tebang petang tadi. siap kemas masuk dalam sawah yang dah siap menuai tu.. begini statement takleh blah abah aku;

"ha..abah dah tebang pokok tu. mak yang suruh. nanti leh tambak sikit, leh r tambah 1 khemah lagi ko kawen t. abah dah tau nak sewa kat sape khemah-khemah tu nanti. baek punyer"

dushhh!!! terase sesuatu batu menghempap kepala. arghhh!! dorang nih memang kemaruk suh aku kawen cepat. dengki letew aku asik merayau and berfoya-foya sentiasa.. hahaha. lek mak, abah.. 2013 aku kawen yer. pastu beranak tiap tahun. jangan bising lak kalo kene jaga cucu tiap-tiap tahun. muahahaa...


p/s: kepada yang berkenaan, 2013 ok? kuikuikui....



2 myself ourself:

Y A Y A N said...

OMG.....2013 kwen....boleh aku tau x sape orgnye tu...aku tensen tahap gaban memikir ni....gosip la sikit kat aku...

Dora Natasha said...

tensen2 pon nak bergosip ke senah oiii..hahahaha
ko mikio pasal aper tensen tuh?sure pasal majlis kahwen yg dah dekat.a.k.a bulan depan.kuikuikui..

lek weh! lek!

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.