Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Thursday, August 18, 2011

Doktor ensem dan pesakit angau


Hari nih seperti yang dinyatakan dalam surat aku kene jumpe dengan doktor pakar. Tak pernah seumur hidup kene jumpe doktor personally. malu lah ai tau. hak hak hak


before jumpe doktor check tekanan darah dengan nurse. yang nak tergelaknyer nurse tu sebok tanyer aku beli baju yang aku pakai katnerlah. Baju tu santeklah. Siap kirim okey kalo aku gi tempat tu lagi. hadoii! Lucu tol r dorang nih. Tetibe aku rase hospital dengan bank dah jadi kawan baik aku sekarang. hik hik hik!


"Natasha Dora! silakan.."


Sekali masuk bilik itu alamak.. terpana aku. ensemnyer doktor tu! Hadoii!! tak senang duduk aku. hahaha. oke, dah terlebey da.. Doktor tu sangat polite, sangat sweet, caring and ensemlah op kos! Pastu jenis kalo bercakap pandang mata. tak bercakap pon pandang mata. alamak.. wa nak pengsan. hahaha! pastu murah dengan senyuman. doktor senyum aku mestilah balas. gatal woit!


Pastu bermulalah convrsation we all. dari hal peribadi sampailah satu part lawak. hahaha (gelak dulu). Part paling lawak dia tanye aku;


Doktor : u nampak stress ajer.
Aku : haah, i think hospital making me stress. hahaha
Doktor : (gelak tak sangke dapat jawapan bengong dari aku. hahaha). sorry, can i check ur neck for begum?
Aku : hah? owhh.. sure! (meremang weh kene sentuh tekak. kan dekat dengan leher. dia pon tersasul-sasul kejap suh telan air liur kejap suh tarik nafas.. wakakaaka)
Doktor : okay. Basically it was normal. u never plan untuk pregnant right?
Aku : Of course not! (sambil jegil mata kat doktor tu)
Doktor : (gelabah) Sorry, i didn't.. it's not about u marriage or not nor single or not. just asking because if u had hypertension its can.... bla.. bla.. bla..
Aku : mestilah tak!
(aku nak gelak tengok dia gelabah. hahaha)
Doktor : i'm sorry..


Pastu tanyer2 lagi. tapi bile aku senyap tetibe dia mesti pandang mata pastu senyum. aduhh! nak pengsan aku! hahaha... tapi kan doktor tu doktor cina. mule2 aku ingat melayu mix-mix. Rupenyer cina. Tapi so gojes! owh Dr. Aaron.. takleh tidowlah aku malam nih. hahaha. Pastu sembang dengan mr. cheer..


aku : Hari nih hari yang indah. dapat jumpe doktor ensem. arghh!!! tamau balik hospital tadi. muahaha
mr cheer : Lah.. u sakit per sampai gi hospital?
aku : Kantoi kat hypertension.. Padahal demam hari tu. tak pasal-pasal kene jumpe doktor. tapi dah okey. takley lupe kat doktor tu. aiseh!
mr cheer : Ai dah hypertension pon menggatal lagi. patut tak baik-baik. hahaha
aku : doktor tu renung mata pek, alamak, nak pengsan. haha
mr cheer : eeii budak pen sekor nih, menggatal jer kejenyer.. mesti doktor tu wat dek jer dengan u kan?


dengki lettew.... :p

Sekian, terima kasih.

0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.