Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Tuesday, March 1, 2011

Rentetan Februari


Assalammualaikum....

Okay.. Tuan punyer blog sangat lame tak update blog ekoran kebizian dan disusuli kemalasan terlampau. Kesimpulannya kalo dah bizi mmg sangat penat & hilang selera nak berceloteh... Ok.. sekadar intro. hahaha

Nak karang pepanjang malas. Jadi hari ni I wat secare point form erk.. Tapi peringatan keras. Janganlah meniru kemalasan I.. dahla gemok.. pemalas lak. Muahahahaha...!!

Ok... Mari kite bersame2 meninjau rentetan kehidupan cik Natasha Dora di bulan Februari nih.. Mari2..!

1) Aku memulakan tugas sebagai guru muzik yg sgt popular dan glamer sekali. Muahaha.. Statement takleh blah. Pendek kate aku mmg leh jadi komposer & kreatif sungguhlah dalam memainkan peranan sebagai guru muzik. budak2 sekolah rendah nih mmg eksaited lebey kalo subjek nih. Kire subjek feveret r!

2) Aku jugak seorang guru PJK yang cergas & bersemangat sekali. haha.. berlari dgn budak sekali tapi jadi mandor time dorg main. Kang kalo I ikot main kalah lak dak2 2. Psstt.. time aku ajor subjek ni ader sorang dak 2 kejenyer nangis jer koz kalo kalah nangis. Aku siap subahat dgn budak2 suh bg dia menang. And dak2 subahat ni pon layan jer.. haha... Settle problem..

3) Aku jugak seorang cikgu bahasa Melayu yang fasih berbahase melayu (motif tak fasih?haha). Keseluruhannyer takder masalah ajor dorang. Just beselah bebudak ader yang degil. Tapi settle...

4) Sebagai seorang yg gigih berusaha aku gak jadi guru tuisyen subjek bahasa Melayu & Sejarah. Yg ni ajor dak2 sekolah menengah. Memang sangat memenatkan bile siang jadi ckgu sekolah. Malam jd ckgu tuisyen pulak. Nak2 lg kalo hari Rabu. Memang lik dari tuisyen memalam 2 aku akan terhuyung hayang kuar dr kete koz kepenatan. Penat badan dgn penat otak tak same tau. bisa letih. Tapi aku yg willing jadi gagah! haha

Nak2 pulak dalam kelas tuisyen aku 2 budak2 mmg best. Jadi terubatlah jugak kepenatan badan nih. Tapi mencabar koz dalam kelas aku ader ramai budak2 tahfiz yg mmg tak amek PMR. Teros nak amek SPM. Tapi alhamdulilah dorg fast learner. Settle lg problem aku. KElas Sejarah lg takder masalah koz personally aku meminati subjek nih. Memang seronok r. Dan diakui oleh my student. EHEM!

5) Aku dikejutkan cerita my buddy (Elly) dapat training. Tapi ropenyer dia wat training kat SK Sri Tiram nih. OMG!! Memang we all takleh nak dipisahkan. Sentiase membuat onar di mana2.. hahaha.. Memang news yg sgt menggembirakanlah!

6) Last2 February we all lepak umah Dayah yg telah sah menjadi orang Shah Alam. haha. Tapi still fail jalan. Orang2 kampung Tg Karang ni gak yg terer. cewahh!!! agak riak di situ yer. Astaghfirullah... Tapi mmg syok lepak umah beliau. Petang 2 mmg sepetang melepak kat tasik Shah Alam. Dah tak kire org seblah atas bawah. Memang tergelak bermaia2 jer. PAs 2 aper lg tengok wayang. Layan.. (tapi tak best pon!) Hari 2 we all lik kol 1.30. ish3... anak dara balik pagi2.. ish3...! (abis my dad kate jgn lik tgh2 malam.. so I lik r pg2.. haha)

7) Last February gak until now aku tak sihat. Selsema.. batuk.. demam. Sian kan? Tapi dugaan lah nih. Demi anak bangsa aku gigihkan jugak. hihihi.. Tapi mmg sekse tol kalo tak sihat nih. Aperpon alhamdulilah masih diberi kesabaran yang tinggi menjalani segala ujian NYA.. Alhamdulilah!

8) Sepatutnyer hari ni aku last jadi guru ganti. Tapi rezeki dari Allah aku dapat sambung sampai akhir bulan 4 nih koz ganti cikgu bersalin lg. Alhamdulilah. Ingat esok nak bersenang lenang tapi dgn rezeki dari Allah nih aku heppy walaupun sementara. Hope ader rezeki yg lebih baik pasni. Rezeki Allah saper yg tau kan? Yang penting usaha dan berdoa sepanjang mase. Pasti Allah memakbulkannyer. Kalau tak makbulkan pasti DIA sediakan yg better utk kiter. Sekian.. kuliah malam dari saye. hahaha

9)Drama feveret I (Hani) dah habis tadi. Owh.. ni lah drama yg I rase was good! Memang terbaek. Actually I minat kat pelakon utama dia 2. 2 yg awal2 tgk. Pas 2 best lak crte nih.Plus story dia pon syiokk dgn suke tgk fesyen Rozita che' Wan yg meletop tu..haha. Tapi 2 lah.. dah habis lak. And ending dia lak meyedehkan. Owh.. Sedehnyer (penulis blog emo : poyos!).. Tapi moralnyer tak semestinyer org yang kite cinta sayang akan jadi milik kite. Kite akhirnyer milik pencipta kita : Allah S.W.T. kan? owh... sedehnyer.. but Ummu Hani nice name kan?

Udah... cukuplah ader 9 tu. Koz yg lain tak ingat. hahaha... Aperpon this February nih masih menggembirakan mengambil kire penganggur tegar mcm I nih. muahahahaa... Owh yer.. layan pic dgn anak2 murid yer.hihihi



 
hahaha... 1 pic jer pon..hikhikhik

~~tidow. Esok sekolah~~



0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.