Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Friday, March 11, 2011

Gelagat mereka..

Assalammualaikum..

Hari Jumaat yg sangat dirahmati & diberkati. Alhamdulilah diberi nafas dan kesejahteraan lg hari ini untuk menikmati ciptaanMu Allah. Hari yg indah sangat koz redup jer. Syok mengajar hr nih memandangkan cume 4 mase jer. (Maunyer tak heppy). Apatah lagi bermulanya school holidays. Yehuu!!!!

Hari nih nak story pasal student tuisyen aku. Minggu nih minggu pusat tuisyen nih buat ujian. Jadinyer ringan sikit hati koz bg soklan ujian jer. Hari nih paper sejarah. Form 3 kan spttnyer jawab objektif. Tp dek kemalasan cikgu ditambah sifat dengki tak nak bg dorang tibai jer jawapan kalo objektif.. 
Aku bg soklan subjektif.(niat baik nih) haha..

Tapi.. so impress!! Dorang leh jawab dgn jayanya. & yg membanggakan dorang mmg ingat aper yg aku ajar. Siap ader confession ok. Tak kisahlah kan. Tapi dorang kurang sikit dalam jawab ciri2 Malayan Union. Koz kan rumit sikit. Kepuasan bile dorg boleh jawab dengan usaha dorg sendiri.. 

Inilah yg paling aku suke dlm kerjaya perguruan. Kepuasan dalam menyampaikan ilmu.Tapi kalo student2 aku nih jawab pekse ker.. ujian ker even time bljr pon sengal.(takleh nak nafikan koz cikgu dog pon same. haha).. That's me! Mengajar tak suke tegas sgt. mcm kawan2 jer. Tapi yg salah tetap ditegur cume teguran yg tak wat dorg malu or tersinggung.


Yg paling lawak mase dorg jawab soklan Geografi dengan cikgu lain boleh pulak diam. Aku kat seblah tak dengar sepatah pon dorg bckap. Sampai gigih siap kuar g toilet konon2 nyer & leh menyempat jumpe aku 2 nak ngumpat yer " cikgu 2 tak sportinglah cikgu.. shuutttt... jgn gtau dia" hahaha.. Padan muke ko Muiz (my student yg plg tak reti dok diam fizikal & mulutnyer koz mase kecik tak dibedong kot. haha). Kehkehkeh!!!

Pas 2 peristiwa paling lawak sgt2... mase nak tukar ke kelas Form 2 kat seblah aderlah bdk pompuan F2 tu sibuk mintak no telefon si Aiman (my innocent student dlm kelas F3). Mentang2lah cikgu dia ni sporting slumber jer sengih2 smbl mintak (kelas hanye dipisahkan oleh dinding & ader dinding cermin). Yg lawaknyer si Nasharuddin nih cpt2 koyakkan kertas (tanpa pengetahuan Syiqin) & tulis no phone dia. Teros pas kat Muiz suh kate 2 nombor Aiman. 
Si Aiman sengih2 jer. 2 mmg style dia. Ader gak peminat. ish3...
Aku lg lah dah tertunduk2 gelak dgn si Hadi.. Intan.. Muaz & of kos Nasha.

Aku taktaulah si Syiqin 2 tau ker tak. Habislah. wakaka. bile tgk gelagat dorg aku sbnrnyer npk diri aku dalam kesengalan dorg. 2 yg aku sampai terhuyung hayang gelakkan 2. Gedik sungguh mintak no si Aiman 2 erk. 
Aduhai... 
Sungguh menggelikan hati. Aku rse si Syiqin 2 mlm ni gak gatal nak msg 2... haha..

Dalam pada 2 aku dah gtau dorg.. dapat mrkh below 70% mereka akan didenda nyanyi lagu "KIMIGAYO" secare unplugged kat depan kelas. hamek ko!..haha (tapi aku tau mrkh dorg sume above 70%). cayalah!!

~~ zaman persekolahan zaman plg indah. rindunyer.. ~~

0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.