Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Friday, September 7, 2012

raya yang kurang meriah

Tahun nih tak macam raya-raya tahun lepas. yerlah, sedara mare sorang pon takder yang balik. koz dorang balik time wedding kazen aku nanti (8 and 9 september). pastuh nenek aku pulak sakit. terlantar jer. sian gak aku tengok. lagi-lagi raya camnih. 

raye nih genap setahun nenek aku cenggini.

pastuh raya kali nih aku asik hangin satu badan jer. yerlah dahlah praktikal, pastu balik umah dengan macam-macam kerja. menyampah gak aku. lagi-lagi kat bahagian dapur. pastuh baju raya lak tak siap. pagi raya tuh siaplah. biaselah anak tukang jahit, memang kami akan pakai baju or gosok baju pagi-pagi raya which is orang laen dah prepare lame dah. hurm..

nk lauk faveret aku. Daging dendeng

tapi sedara-sedara dekat datanglah. best cume kurang best. pastuh macam beselah gi umah nenek belah mak. perut memang sendatlah. tapi yang best mase gi umah pakcik, ader pulak eskem. wah! dahlah tengahari tuh panas giler, memang molek sangatlah. raya pertama memang juadah oo mak aii memang tersangatlah banyakyer. alhamdulilah. rezeki.

wif my brother. eskem yang sejukkk...

sampai jer ruah dah lebih kurang pukul 4.00. memang penat gilerr.. aku terus solat siap-siap then tertidow kat bilik adik aku. punyerlah mengantok sampai tak sempat nak gi bilik aku sendiri. ahaha... aku macam terdengar ramai orang datang, tapi aku betul-betul tak larat nak bangun. akhirnyer aku tewas. dan aku pon tertidur.. cewahhhh!

before gi beraya umah nenek belah mak.

bangun tidow jer terus siap-siap gi Tesco. beli barang untuk raya kedua. walaupun badan memang penat, tapi somping-somping tetap disukai. tapi banyak barang abes kat Tesco tuh. ramai orang kan. orang dah start nak masak laen. balik rumah, tengok tv, pastuh aku tewas lagi, aku tidow. kali nih kat bilik aku. hihihi

wif kazen yang dekat

esoknyer bangun pagi barulah rase segar. semangat sikit. and terus siap-siap masak and kemas. Aku bahagian wat cocktail jer. senang kan? ahahaa. punyerlah pemalas aku nih. pastu kan, tak siap lagi, dah ramai orang datang, aku cepat-cepat gi mandi. koz mengikut sejarah-sejarah silam, raya kedua orang akan serbu umah aku tanpa belas kasihan. wakakaka. and ternyata telahan kami tepat. sampai tengah malam ok. fuh! nak patah kaki. akhirnyer aku tidow kepenatan. aku rase aku tak sempat baca doa sampai habes pon. ish ish sih


raya ketiga baru cool down sket. ramai yang datang tapi tak bertali arus. sempatlah kami bernafas. nak kuar sepatutnyer. tapi kene jaga nenek kan. so, bergilir ler dengan makcik. kenelah berkorban. seronok jugak, dok umah, tapi dapat jumpe ramai orang. dapat cuci mate lak tuh. woww.... ader jugak yang berkenan di hati. tapi tak mengenali. cewahhhh!!! maklumlah raya nih, yang tak pernah muncul pon muncul, no wonder tak kenal.


raya keempat mak aiii ramainyer orang. sekali lagi, kami berkejar-kejaran koz ramai weh yang datang. Kali nih yang datang jauh-jauh belaka. kalo orang jauh, takkan nak bagi makan kueh jer kan. dah tentu kene masak-masak. waduh-waduh... plan nak kuar beraya hancur. kakaka... padan muke kami. sampailah petang, dalam kol 3 ke 4 ntah baru dapat kuar. ala tuh pon kami beraya dapat 5 rumah jer. tapi still ok. name pon raya.


raya kelima? hapdet nantilah! ihihi.... sekian, cerita hari raya saye...




0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.