Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Friday, September 28, 2012

apa aku buat semalam?


Semalam bangun tidow jer dah pukul 10 lebey. siap-siap mandi, kuar beli makanan (malas nak masak), gi pejabat siswazah amek surat pengakuan aper ntah then balik terus makan sambil menahan kepedasan sambal kontroversi Parit Daun. phewww!


Pastuh melepak jap kat hall bawah. Then solat, siap cepat-cepat koz nak anto Anny gi bus stand. Naseb sampai awal 5 menet. Kalo tak, ader orang tak balik r jawabnyer. keh keh keh!


Pastuh tengok jam kat tangan baru kol 2.30. Takkan aku nak gi umah pakcik aku time-time waktu kemuncak camnih. So, aku pon gi Carrefour sensorang dalam cuaca yang panas kemain tuh. Naseb baek tak panas dalam tuh. 


And, guess what? Aku mampu somping sensorang sampai tak sedor waktu. dasat betol. padahal somping buah-buahan jer pon. Tapi memang tuh pon niat asal aku. Sampailah aku sedar diri, aku pon gi bayor-bayor ape yang patut. Then terus gerak ke Parit Yaani.


Sampai-sampai yang ader cume pakcik aku. orang laki, paham jerlah. ahaha. Pastuh dia sebok-sebok gi dapor. Aku pon dengan penuh bertatasusila cakap "eh tak payah susah-susah." Patuh kuar air sirap yang sejuk gilos. memang mengiurkan sangat-sangat. pastuh muke tak malu, aku minum jer. wakakaka. teruk punyer perangai Smile with tongue out. Maklumlah, haus yang teramat (alasan semata-mata)


Dah penat bersembang macam-macam (aku pilih topik politik), aku pon mintak diri. Pastuh tetibe pakcik aku hulur duit. Serba salah aku. seyes aku takmo ambik. segan kot. Kalo pakcik-pakcik aku yang bese tuh dorang tak bagi, aku yang mintak. hahaha... Open-mouthed smile barulah best paw. Aku beria tolak. Last-last dia pakse jugak. ambek jugaklah. peh! tebal muke. huhuhu


Pastuh balik umah sampai dalam pukul 6. datang lak mood rajin aku gi sapu garaj kete. Siap dak-dak bujang seblah tegur. peh! dahla aku nih pemalu tahap gaban. wakakaa... pas siap sapu, gi potong tembikai letak dalam peti sejuk (rajin kan aku?) and terus solat. dah sorang-sorang kat rumah kan. camnilah jadinyer.


Enth apa yang merasuk aku semalam, aku rajin tol mengemas. Habes maghrib terus Isyak, then terus lipat baju, susun baju. tetibe aku dengar ctk panggil;

Tasha.......!!! owh Tasha!! jom ikot gi Ayer Hitam.. sekarang.. A'ah pon!

Amboi drastik sungguh minah tuh. Puncanyer, dia teringin nak makan nenas cicah kuah rojak kicap (colek). Sanggup yer redah hujan-hujan ke Ayer Hitam. Motif kedua gi Ayer Hitam memalam, dorang nak tengok dak yang jaga kedai pakcik koboi tuh. Winking smile Akmal namenyer. muahaha.  memang gedik terlebey giteww.


Sampai rumah, ini jadinyer;




rajin pulak si ctk nih edit gambor. tapi memang kenyanglah semalam. burppp!! ops sowi!




0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.