Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Saturday, December 1, 2012

.My Confession.



Fuh! tarik nafas panjang sikit.. ok, lepas.. hah! lega..


Well, welcome my dear December. Hari nih ringan tangan aku klik nak tengok cerite "Istanbul Aku Datang" Memule aku tak rase nak tengok koz memandangkan pelakonnya Tomok and Beto. Macam tak berape selera nak tengok. hehe.. Tapi ntah kenapa aku klik jugak.


Memule tengok, hurm oklah. Lame-lame aku rase cerite tuh macam best. Macam hakikat sebenar. Sebab? Sebab cinta tak boleh dipaksa. And sumtime kite tak akan jangka apa yang akan terjadi. Yang paling penting, sebaek mane pon kite merancang, perancangan Allah sebaek-baek perancangan.


Sebab? Sebab aku rase susah untuk kite lepaskan orang yang kite sayang. Walaupun hati kite kate kite redha, tapi sebenarnyer kite masih mengharapkan keajaiban. Keajaiban balasan cinta yang setimpal dengan cinta yang kite beri. Itu hakikat. Aku juga rase camtuh. Rase diri penakut, rase diri terlalu lemah.


Sebab? Sekuat mane kite usaha, selama mane kite tunggu, sejauh mane kite mencari, sedalam mane kite menyelami dasar hati sendiri, andai sebelah pihak tak membalasnya memang takkan jadi realiti. yah! itu hakikat. Hakikat yang perlu diterima walaupon kite tak redha.


Part paling meruntun hati aku tadi (well aku taktau nape aku terkesan sangat dengan part yang tuh) mase Lisa dengan Beto gi apartmen Tomok untuk jelaskan hal sebenar and confession dari gelpren Tomok depan Lisa (bahawasanya Tomok tuh boipren dia) lepas dorang bergelut siap eskem kene rambut sumer. Owh, time tuh jantung aku tersentap habes. And aku taktaw kenapa.


Lepas tuh mase part Lisa terduduk kat apartmen Beto yang macam hilang arah sampai Beto yang basuhkan rambut dia. And time tuh Lisa menangis. oh well, mase tuh (jangan tak caye. Ini confession aku paling jujur) aku tak mampu mengempangi air mate aku sendiri. Aku taktaw nape aku sedeh sangat time tuh. Perasaan yang meruntun jiwa. Aku rase sedeh sangat time tuh, sangat-sangat.


Cinta memang tak boleh dipaksa walau segigih mane kite mencuba. Hakikatnya, lepaskan seseorang yang kite cinta and biarkan dia bahagia dengan pilihannya. Maafkan dia. Lapangkan dada. Sebab kite takkan menduga apa perancangan Allah. Yakin dengan janji Allah. Sebab segalanya akan tiba tepat pada masanya. Tak kurang atau lewat. 


Pengakuan aku: Aku sedang melepaskan orang yang paling aku cinta sekarang and tak pernah menaruh harapan padanya koz aku terlalu yakin dengan janji Allah. Cinta anugerah terindah dari Allah. Bebaskan rasa dalam diri sendiri adalah usaha and dugaan terkuat dalam diri kite. 


Suatu hari, kite akan faham apa itu pengorbanan yang didalangi cinta.


Nite!



0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.