Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Sunday, July 17, 2011

menantu vs mertua. hihihi



Alamak.. pepagi bau kemain menusuk. keluntang keluntang (jawa mari punya ayat) kat dapur. Aku bangun tidor pon terkial2 lagi. Aku tengok mak aku.. Wak Sal (makcik yg dok Pahang).. Ai'en (kazen aku yg nak kawen pas raya).. Linda (kazen ipar terlatest) sebok2 kat dapur. Nak wat sarapan. Time nih mak aku bising2 jugak kejut dari awal2 pagi tapi aku rase macam dah bangun tapi rupenyer atas katil lagi daaa. teruknyer. hahahaha 


Sambil aku terhuyung hayang nak gi bilik mandi pagi2 tadi aku sempat terpikir. "ginilah rupe aku pepagi kot kalo dah kawen pastu kat umah mak mertua. owh no!" pastu mak mertua bawak gi umah sedara mara lak. Lagilah kne rajin. Mak aiii... tersengeh2 aku memikiorkannyer. aper rupe erk? cik Natasha Dora pepagi dah terpacak kat dapur siapkan menu sarapan. owh.. belom boleh dibayangkan. kemon r Dora... sure macam makcik kantin. hak hak hak!


Linda nih baru kawen dengan kazen aku awal June hari tu. Dorang nih pilihan family. Steady weh dapat jodoh cenggitu. Kompom family restu. Seyesly akan bahagia hingga akhir hayat. Amin. Kalo dah pilihan orang tua kompom takder masalah dengan mertua punyer. ye dak? Linda nih sebaya aku. Sopan jer aku tengok. bile cermin diri isshhh.... aku macam tak sopan jer? adehh! patut mak aku asik bising jer. hihuu...


Menantu dengan mertua? uii... isu yang hangat kan? Tapi kalo masing2 tolak ansur.. jadikan Islam sebagai landasan hidup kompom takder masalah hubungan tulus nih. Just aku terpikir.. kalo aku camner erk? Mesti mak mertua aku redho jer dapat menantu macam aku. Dahlah pemalas. kahkahkah!!! Tapi seyesly kazen2 ipar aku (pompuan especially) sumer ok. steady.. leh dijadikan contoh. bukan senang wooo nak bawak diri dengan family lain pulak tuh. so respect kat dorang...


Mak mertua (makcik2 aku) pulak memang lagi sporting. Tak hal. yang lawak kan my mum selalu takot dapat menantu yang tak sekepala dengan dia. hahaha... lagi2 menantu pompuan. Sebok sangat nak menantu kan.. wakakakaa... 




~alamak kne rewang.. cow dulu!~




2 myself ourself:

aminsaid said...

haha.. i like ur statement.. "mesti mak mertua aku redho jer dapat menantu macam aku".. mesti aku pon camtu..

Dora Natasha said...

kuikuikui....

mak mentua ko mmg dah redho abes. aku jer taktau dia redho ker tak. kahkahkah!

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.