Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Sunday, July 31, 2011

malam puasa : teringat memori lame.hihihi



taraaa............
akhirnyer berjumpe lagi ramadhan yang penuh barakah. alhamdulilah Allah masih panjangkan nafas untuk berjumpa ramadhan semula.


malam2 bulan puasa nih teringat zaman2 budak2. kalo aku start nak pose aku dah kire hari nak raya okeh. pikirlah! contoh kalo aku masih zaman kecik2 mesti malam nih aku dah kate "yeyeyeye... lagi 29 hari nak raya. yeyeye". hahaha.. sangat teruk. sebenarnyer sekarang pon camtu jugak. kahkahkah!


pastu malam bulan pose tu dah plan esoknyer nak main meriam.time tuh aku kan senior. adik aku (syamil) ikot jer. tapi mestilah abah aku tak bagi. tak padan dengan pompuannyer. mestilah aku tak dengar kan? aku kategori kepala batu mase kecik dulu. hihihi


esoknyer gigih buat. tapi macam leceh nak main meriam yang panjang. jadi we all main meriam katak. alah.. pakai tin milo yang besor zaman2 dulu tu. wat lubang kat bontot tin tu passtu letak karbait. tutup. tutup lubang tin 2 sambil dengar karbait tu bunyi lagi ker tak. tugas nih syamil yang wat. aku dengan kereknyer pegang pencucuh api sambil cakap;


kakak (aku) : dah belom? aku dah tak sabor nak bakor nih. pastikan dah tak bunyi baru ko blah. kalo tak, bunyi macam kentot ko jerk
syamil : jap2. tengah dengorlah nih.
kakak : cepatlah. nanti abah balik.
syamil : ok2. dah. bior aku lah yang bakor.
kakak : aahhh (kerek giler time nih). ko tu kecik lagi. bior aku yang bakor. jauh! jauh! jauh! 

BOOOMMMMMM!!!!!!!!!!!!
 

syamil : mak aii... tinggi giler tin 2 meloncat.
kakak : ahh ko. name pon meriam katak. kalo tin tak loncat, meriam ulor r namenyer. kuat betol bunyinyer. sakit telinga aku!
syamil : haah. wehh!! terbakor r tin tu.!
kakak : alamak..!. ambik air! ambik air! campak parit wehhh!!!


hahahaha... nak gelak aku teringat kisah tu. pastu sebulan r kitorang main. abah aku bising, tapi haper aku pedulik kan? uuiii... teruk sungguh lah aku.


pastu sedih nak sahur. koz kene bangun pagi. pastu kene makan. mestilah tak lalu pepagi sangat gitu. selama hayat 25 tahun hidup aku tak pernah bangun sahur sendiri. pastu bangun sahur jer terus duduk. tak pandang kiri kanan. makan pastu blah. tu lah rutin aku. kadang2 tak sahur. tak elok betol. macam manerlah kalo dah kawen. hak hak hak...


oklah.. selamat menjalani ibadat puase dengan penuh kesabaran yer. peace yawr!


0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.