Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Saturday, September 17, 2011

Raya pertama : wif beloved family


Selamat Hari Raya!!! 

Pagi-pagi ramai yang dah mandi. tapi mestilah bukan aku pon. bangun pon terkulat-kulat. hahaha..lagi pulak ramai queue.. so ikot giliranlah gamaknyer yer.. Akhirnyer tidak seperti tahun-tahun sudah, aku siap awal. hoyeahh! hoyeahh!!

Bile orang-orang dari masjid balik, sumer wat satu bulatan untuk bermaaf-maafan dari yang paling tua sampai paling muda (aku letew.. hihihi). So saper yang banyak wat kesalahan kenelah mengaku kan. Saper paling banyak dosa mesti dia nangis. kahkahkah!!! tak.. tak.. tipu jew. tu namenyer menghayati. cewah! Tapi aku bermaafan dengan mak aku, rase nak gelak koz dua2 sengal. Kalo dengan abah, sebak gak. hihihi

Tak lame pastu anak-anak tiri nenek aku and kaum kerabat dorang pon sampai. alamak, memang sangat ramai yer. time ni lah kenal muke sedare yang dah lame takder kat kampung. hahaha. ader yang bertambah anak, bertukar suami (eh, yeke? aku rase yer) and macam-macamlah yang telah diperhati. Tapi time bermaafan dengan kazen-kazen aku sumer takder maknenyer nak kuar air mata, memekak aderlah. teringat mase kecik-kecik dulu selalu gelakkan orang-orang tua or parents2 we all bermaafan yang nangis2 beramai-ramai. bongek tol time tu. hahaha


sambut tetamu yang datang secara berjemaah. ni sebahagian yang kat dalam rumah. yang lain duduk kat emper (beranda). Kalo dok kat emper memang besh! sambil usha orang datang sambil cuci mata. wakakaka. tapi kan.. kesian abg asim. pagi raye dia demam teruk. sampai kene bawak hospital. sedehnyer kalo demam time raye camni. 


muke happy gilers time dapat wet raye. Aku kalo orang tamau bagi, aku tetap nak. hahaha.. sangat tak malu jadi orang yer. As long aku tak kawen lagi pastu kembali ke sekolah, haroslah aku pow dorang. hahaha. Aperpon misi memang berjaya.. keh keh keh!


sambil makan kueh raya sambil bergambar. Aduhai riuhnyer pagi tu. lagi-lagi suare si Senah (Dayu) and Mejah (Mira) serta Jah (Jila). memang Aidilfitri yang sangat meriah yer.  Yerlah bukan senang nak berkumpul sesame sanak saudara and update cerite kan..


time nih hari family kat emper. means ader hadiah untuk setiap family and ucapan dari setiap wakil family. MC haroslah my beloved dad as JKKKK.. KK kat kampung ni. hahaha. Nasiblah saper yang kene. dalam mase yang same ianyer melatih kite yakin pada diri sendiri. ngeee..........


My mum memang gigih melayan anak-anak buah dia. tengoklah pic kat atas tuh. adeh.. sengal sungguh! pic yang kat padi-padi pulak adalah untuk outdoor photoshoot.  pic-pic kenangan nih haros diambil. koz tahun depan tema dah lain. yang single pon dah double. tp bukan akulah yang double kan. hahaha


Family Wak Lin and Wak Sal plus menantu paling latest (Linda). lagi 2 orang (Fazia and Huda) anak beliau beraya di rumah mertua masing-masing di Bangi and Rantau Panjang, Kelantan. Serba hijau untuk semua gitu.. 


tebgok si Danish anak cikgu Hakim and cikgu Zura tu, sebok tau dia nak bergambor jugak. hahaha


Family arwah Wak Agud and Wak Sabariah wif our nenek. Nampaknyer mereka bertemakan biru. tengok nenek aku, rokok tetap di tangan walaupun photoshoot sedang berjalan. hahaha. korang bole?


Family Wak Jum and Wak Gering. tapi Wak Gering dah balik dulu. hahaha... Pic Kak Inn jer takder koz beraya di rumah mertua di Tumpat, Kelantan. klate blako. haishh! serba coklat. untuk makluman: baju si Jila and Dayu tak siap. hahaha... patut bling-bling semacam. keh keh keh!


my family!!! serba pink. pikir banyak kali yer nak wat tema nih. memandangkan aku tak suke pink. why not try pakai pink. hahaha... memang gempaq. dari jauh dah boleh tau family saper. udahlah pink yang betol-betol pink. rase ok ader, rase geli pon ader. sumer rase pon ader. hahaha


wif nenek. nampak tak muke Gibam? muke protes. tiap2 tahun nak amek pic family mesti nak protes. pas aku umpan nak ajak makan eskem MC'D kaler hijau putih baru dia stuju. tu pon memerlukan confirmation yang sangat tinggi. sangat kepala batu. huhuhu



 kami 6 beradik. 3 lelaki, 3 perempuan..


nampak tak kepoyoan budak baju kale cekelat tu? tak abes-abes posing kan? bukan pakwe makwe yer. tapi adik beradik. well, we all steady memang cenggini. hihu!


dalam tengahari tak silap kol 11 pagi cenggitu teros gerak umah nenek kat Sungai Sireh. kire mak pada my mum. Sampai-sampai terus minum ntah berape gelas yer. koz mase kat rumah langsung tak sempat nak minum and makan. dapat lak air ribena. Kelas ko Jah!

Pastu beraya  kat umah Wak Adi and Wak Saman. ala rumah dorang 1 tapak gak dengan umah nenek. time tu family bik Yah pon dah datang. Wak Timah jer lom lagi. so we all gi lah dulu-duluan kan. haros havoc. sesi pangkah memangkah pon bese r tu kan? hihuuu......


antara kazen belah mak. taklah ramai sangat. paling teruk kene si Hawa : pakai tudung ala-ala artis baru kuar mahkamah isu penceraian. hahahaha.. pasai pa dia pakai tudung tu? pasai tudung dia yang asal kemek-kemek takleh pakai. so amek yang ader jer. redho jerlah kazen oiii....


muke happy gilers dapat wet raya. haroslah happy kan lagi-lagi kalo dalam tu lepas wet topap dorang-dorang nih. muke memanjang senyum jer kan? tapi yang takleh blah raye pertama nih aku asik kentut jer. dorang sampai penat gelakkan aku. aku peduli hapa. janji hajat sampai. kehkehkeh!

pas habis beraye patah balik umah nenek. pastu ader sedare nenek. segan okey koz kene salam dengan sumer orang. nasib aku tak kentut time tuh. kalo tak, saham wa jatuh! owh no! Pas lepak-lepak kejap we all pon balik rumah. dayoh memang ramaila. mase balik tu jer ader adik nenek (atuk Wan) dengan anak and cucunyer. perghhhhh!!!! macam retis i olls tell u olls... ngeri tengok kasut. dress up ala2 retis. tapi ok ape, name pon raye. haroslah melaram kan..


Petang pas Asar terus gerak ke Parit 4. humangaiii...! jammed gilak! Tg Karang memang mendak jem. tensen tol aku. padahal nak gi dekat jer pon. Sume tak nyabo2 nak jalan. tapi alhamdulilah sampai gak umah Pak Usu. sampai sane bukan aku jer kentut, si Jila and Dayu pon lawan-lawan kentut. hahaha.. adehh!! aku nak gelak time teringat kisah tu. gelak tak payah cerite r, sampai terduduk-duduk gelak. lame gak we all raye umah Pak Usu, habis gak r kueh-kueh raya yang ade tu. la la la....

After that, gi rumah besan Wak Jum. orang sibok beraya, we all sebok bergambor. untuk raya pertama nih memang besh! raya sampai lebam. aperpon lebih bermakne bile beraye dengan kazen-kazen and sedare mare. barulah havoc suasane.


Jumpe lagi raya  tahun depan! InsyaAllah.....


0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.