Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Wednesday, September 28, 2011

dugaan paling diingati


Pagi-pagi 8 september tu aku dah bersiap-siap nak daftar kat uni. A'ah dengan Anny masih on the way dari lokasi masing-masing. around pukul 9.30 tu aku pon bertolak.. Sampai sane, A'ah pon sampai. So family aku terus cow ke Pahang koz ader kenduri kat sane. so.. mendaftarlah aku dengan A'ah.

Selesai reg, we all dah cuak pasal takder umah sewa. and uni langsung tak provided hostel untuk new student. a bit cultural shock bile tak dapat hostel and rumah koz uni we all dulu siap provided sumer. rumah sewa pon full. wak luee!!! tetibe ader sorang student master gak kate ader umah sewa kat Parit Kuari. aaahh.. lega!

so.. teruslah berjemaah gi sane. hek eleh......! tak siap lagi umahnyer ko! sentap sey! paling takleh blah, owner umah dia siap kol suh bank in deposit n sewa umah (RM 700.00) la tu jugak. hangguk dia! umah dah lah tak siap. kipas pon tkder. pastu demand nak mampuihh kate takleh duduk lebeh dari 3 orang. peehhh!!! memang sakit hati time tu. memang nak mengamuk kat negeri orang. nasib sedar diri lagi.

mase tu rase sedeh sangat. pastu ader taklimat wif (saper ntah aku tak ingat. tapi orang pentinglah).. sambil-sambil tepon umah sewa. nombor umah jangan cerite r punyerlah banyak. sms pon berbondong-bondong. tapi hampeh! habis jer taklimat terus  round umah-umah sekitar uni. tapi HAMPA! koz sumer dah penuh. sedeh woooo!!! si A'ah dah siap nangis-nangis. dahla family dia baru  balik kan.. so sadis sangat letew.. hihihi

Sampailah we all solat kat Parit Jelutong. doa supaya dipermudahkan. pastu round lagi. abang-abang tepi jalan pon jadi mangse pertanyaan we all. memang kaki dah letih, otak dah penat. pakai baju kurung sehari suntuk. tapi penginapan takder. aku rase down gilers time tu. sampai abang tepi jalan tu cakap cenggini;

Abang laki : jom-jom ikut saya gi jumpe Ketua Kampung..!

Aku : hah? naper? aper salah kitorang?

A'ah : haah.. kenape?

Aku : eii.. tak nak lah....!

Abang laki : jom jerlah. kite tanyer pasal umah sewa. kot ketua kampung boleh tolong

time nih aku, A'ah and Anny speechless yer. sampai tahap tu. so gi jerlah. tapi tetap takder. hari dah maghrib. sangat sedeh... finally maghrib-maghrib tu aku tebalkan muke gi umah Wak aku lagi nak menumpang tidow dengan kawan-kawan aku. memang terhutang budi sangat. malam tu A'ah try lagi kol maner-maner yang lain. tapi tetap hampa. akhirnyer we all tidow koz kepenatan..

esoknyer ader taklimat untuk fakulti pulak. siap2 kemas koz petangnyer nak gi Pahang merempat kat sane pulak. kali ni lebeh bersemangat koz nak cari umah sewa jugak. dengar taklimat pon macam blur jer. kejap excited. kejap cuak..


carilah mane aku.. kompom2 dok belakang kan.. haha

ucapan dekan FPTV

kusyuk kot....

ni mase awal2. kene reg dulu

our Dean...

our P.A.. Prof Madya Sapon bin Ibrahim

my faculty... baru oke. hahaha. yang penting parking banyak. so takyah nak berebut-rebut. hahaha

library.. (aku tak suke sangat gi koz aku takleh cakap dalam lib.. tensen weh!)

after taklimat round-round lagi kat area Parit Raja. siap berenti kat kubur untuk call orang. hadehh! last-last we all tak dapat jugak. teruslah berangkat ke Phang yang makan masa 3 jam jugak dari batu pahat nih. dengan hujan and angin lintangnyer. memang perit r. sambil-sambil A'ah usaha cari umah. credit ntah habis banyak mana aku tak taulah. samerlah dengan minyak kete aku ntah banyak mane untuk round segala bagai.

Finally sampai. 1 tonik yang sangat besh bile dapat jumpe dengan kaum family. tapi A'ah tetap usaha. and finally after usaha selama 2 hari non stop we all dapat gak umah sewa . itu pon melalui kawan kepada kawan kepada kawan kepada kawan kazen A'ah. so deal! lega sangat-sangat dah dapat umah. rase nak melompat-lompat (tak payah bayangkan). A'ah pon dah tak nangis-nangis dah. hihihi.....

aperpon pengalaman nih sangat berharge. time tu rase tamau duduk Batu Pahat. rase nak balik jugak Tg Karang duniaku. tapi bile dah lelame kat sini ok jer pon. lagi-lagi bile dapat classmate yang okey. tapi kene biasekan diri dok Johor. kang nak balik umah mentua yang lagi 70++ km dari BP nih taklah pelik. (gatal weh!) muahahaha! 

berangan lah ko Dora oiii!! weeeeeee~~~~~~



 credit pic : FPTek

0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.