Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Saturday, September 17, 2011

Raya ketiga : baraan and membaraan. hihi

Baraan budak-budak kampung sepatutnyer raye kedua. Since tahun lepas dorang wat raye ketiga which is agak merosakkan program we all yang sepatutnyer raye ketiga raye ke rumah atuk-atuk. Sabau jerlah den ni ha...

tapi belum pon baraan budak-budak kampung den dah terlelap. pic di snap oleh adik aku mase aku syiok tertidor kat kusyen. ngantok weh! raye-raye nih memang penat. nasib penat-penat pon seronok. kalo tak, mau pitam.


tapi aku telah dikejutkan dengan bunyi motor budak-budak tu. Siap ader conduct bunyi ekzos motor lagi. oleh kerana berpaksikan raye, tuan rumah : En. Muridan redho jer aper yang dak-dak tu wat. nak kate aper lagi kalo anak-anak lelaki beliau pon ader bersama-sama orkestra motor tu. hahaha. sabau yer en Muridan. hihuu!! 

Dorang nih kalo beraya, dari jauh dah tau. so makcik-makcik yang tak siap kemas umah tu bolehla siap-siapkan dulu. koz amaran dari dorang dah sampai. nasib rumah aku takder budak kecik, so lantak pi depa la nak bagi bunyi motor tu sampai santak. tapi yang aku perasan, ramai budak-budak bujang yang umur almost 30 takder. dah kawen.. kene gam dengan bini kot. kuikukui.. yang ader pelapis-pelapis dorang.. hahahaha


amek port masing-masing untuk mengisi perut...


bersalam dengan tuan rumah. dorang nih kalo sekali gelak, ber gegar rumah. tanjat boboi!!!


bunyi motor yang memekakkan telinga. hadoy!

After geng baraan balik, aku pon sambung tidorlah. lantaklah raye ker tak raye ker. orang lain datang pon aku tak sedar dah. kepenatan tahap gaban. mimpi pulak yang besh-besh. haroslah teruskan tidor kan...

pas zuhur jer we all bersiap-siap nak gi beraya umah kawan-kawan abah and jiran-jiran sekitar. tapi 1 rumah jer kemain lame. Aku wat-wat menguap pon takder yang perasan. ayat takleh blah "eh.. jom-jom. name pon raye. kejap=kejap ajer. takleh lame-lame" yolah tu.. padahal berjembut berjanggut aku tunggu. penat dah aku menunggu kejap katenyer. 

petang tu just gi umah cik Amin, Wak Jeni, Wak Timah, wak Marsih and Wak Ayam.  yang bestnyer mase kat umah wak Marsih dihidangkan air kelapa. wah!! my faveret! kalo setakat ribena si Jah tu kelas sangat.. air kelapa lagi kelas Senah oiii! mestilah aku ngadap sorang kan. yang tua-tua nak bersembang lame pon aku rilex jer. be nice jer aku time tu. hahaha


time raye-raye cenggini yang panas terik, elok sangat bagi air sejuk. Kalo tengahari dapat air teh panas, aku redho kan ajer. koz memang ader yang hidangkan. padan muke aku!

0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.