Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Wednesday, April 4, 2012

cik Tasha dan naluri keibuan


ok. jap jap jap! nak gelak dulu! hahahaha... tajuk entry takleh blah. :p


ok. camnih. tadi Nana call aku (aku tengah terdampar kekenyangan), sayu jer suaranya. Aku yang selalu jawab tepon macam samseng pon terus lemah lembut gemalai sakti. ayu!

Nana : Tasha, petang nih Tasha ader kelas tak?
Aku : takder. koz SV takder.
Nana : Tasha, boleh tak Nana nak lepak rumah Tasha? Nana bosanlah kat rumah. suami Nana ader keje, jadi Nana bosan sangat kat rumah.
Aku : la.. datang jerlah. tak kesah pon. Nanti dah sampai gitaw eyh


Memule Along sampai umah. dok pong pang pong pang pasal isu besor dia. aku gelak tak hengat-hengat. macam-macamlah si Along nih. HOT market siut. :p


Tak lame tuh Nana call. dah sampai. Amboi, siap bawak bantal sendiri lagi. Sian orang tengah peknen nih. makan nasi takleh, bau suami dia pon takleh.. uii memang sian sungguh si Nana nih. pastuh bile dia asik lemah jer. yang cool dia kate

"Lepak rumah korang taklah rase nak muntah sangat."


haha.. giler cool! pas Along pon balik, lelame sumer tertidow. tetibe A'ah cakap;


A'ah : Tasha, Nana muntah tuh kat toilet.
Aku : ha, yeker? siannyer (taktaw nak kate ape. hihi)


tak lame pastu Nana kuar


Aku : siannyer ko Nana. hari-hari camnih ker?
Nana : haah, start pukul 5 sampai ke malam memang muntah-muntah. sampai tak larat nak bangun. sebab tuh kalo kelas pagi, Nana gi. Tapi kelas petang Nana tak gi. memang tak larat sesangat.
Aku : siannyer. ko kene jugak makan walaupun tekak takleh terima. Kalo tak, nanti otak baby lemah. takder zat dia dapat dari Nana. buah makan tak?
Nana : Buah-buah Nana makan. alhamdulilah, selera nak makan buah
Aku : ha, naseb baek. tapi jangan lupe amek asid folik. ganti yang Nana asik muntah tuh. jaga kesihatan. bla.. bla.. bla..


cewahhhhhhhhhhhh!!! macam pakar ibu mengandung laks. hahaa


A'ah : Amboi kemain ambik berat nampak?
Nana : haha...
A'ah : selalunyer Nana, dia tak pernah ambik tahu or nak ambek berat. dia wat tak kisah langsung. tapi kali nih kemain nasihat dia
Aku : hahahahaa!!!
A'ah : dalam hati ada taman..


kan.. baru aku perasan betapa poyonyer aku menasihati ibu mengandung. tak hagak-hagak. hahaa. tetibe segan laks. wakakaka... tapi seyes memang sian tengok orang mengandung tak larat nih. sepanjang mak aku peknen dulu tak teruk pon. sehat walafiat. kawan aku si Kema tuh pon lagi, tersangatlah sihatnya. jadi aku macam pelik tengok orang mabuk peknen terok sangat. huhhu


actually yang aku bersifat keibuan sangat nih bile pepagi tadi Ema mesej dia dah deliver semalam. kol 6.18 petang. wah! dah selamat dah. teringat kat Ema :) cepatnyer mase berlalu..


mase Kema peknen we ols gi bercuti ke Kedah and Perlis. now Kema anak dah setahun. Ema baru bersalin semalam, next Elly pas raya nih nikah. 


baby Ema.. Muhammad Zhafran Fahmi


Giliran aku? Hanya Allah yang tahu. cewahhh!



0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.