Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Saturday, January 29, 2011

30 masa..

Agak lame menyepi dari donia blogging ekoran kebizian memulakan tugas baru (peh!ayat bajet giler.kuikuikui). Meh nak story pengalaman aku yang dah start masuk kelas kat sekolah baru. haha.. Personally pengalaman yang menarik n lucu. Adeh (sambil tersengeh2 menaip entry nih)

Hari Jumaat murid darjah (selalu tersasul ckp 'form' dgn ckgu2 len koz dah bese kat sek. menengah) 3 smpi 6 ader merentas desa. Jadinyer aku terlibat menjaga/ mengawal kelas 2 cemerlang. Aku pon masuk mcm bese. terpinga2 dak2 nih

So.. bermulalah conversations aku dan mereka. Yang paling banyak cakap si Afzan & Danish. Masya Allah.. mengalahkan mulut murai tercabut ekor!



murid lain: ckgu.. ckgu keje kat kfc ker? (motip?)

Afzan : Eh.. maner boleh orang keje sampai 2 keje kan ckgu? mestilah ckgu tak keje kat kfc sbb ckgu.. ckgu. Kan ckgu? (ckgu dah nak tergelak guling2.. tapi cover..hihihi)

ckgu: ha.. pandai pon..

murid perempuan: ckgu.. cgu ni cantiklah (ehem.. part nih lg nak berguling.. wakaka). ckgu ni baiklah (korang taktau lg kalo aku dah jadi singe betina.. haha). ckgu ajar kitorang ker? ckgu ajar aper?

ckgu: Mane awak tau saye baik? Saya tak ajar awk. Saya ajar darjah 3 4 5 & 6 jer. (serentak 1 kelas kate "ala...................")

Lepas 2 aku pon suhla dorang perkenalkan name.. tinggal kat mane.. hobi.. cita2.. Sampai kat budah yang namenyer Najihah.. aku pon tanyerlah secare detail koz suare slow giler. Padahal duduk depan sekali. Tetibe Haziq cakap;

Haziq: (dengan nada sangat beriya2 & bersungguh2) ckgu.. ckgu jangan marah2 dengan dia. Nanti dia terkencing. Semalam Sir Rizal marah dia.. dia terkencing ckgu. Dia tak boleh orang tinggi suare dgn dia.

ckgu: la.. saye bkn marah dia. Saye tanyer jer. kamu kan dah besar. Nape jadi gitu?

Haziq: (dengan nada bertambah beriya2 n memohon belas kasihan) ckgu.. jangan ckgu.. nanti dia terkencing.

end part tu. Part lain plak..


Danish: ckgu.. ckgu kenal ckgu Fadzreen?

ckgu: tak. Kenapa? (wat2 tak kenal. Padahal kenal. jambu gilers ckgu 2)

Danish: ckgu tak kenal? ala.. ckgu yang putih2 mcm2 ckgu.. yang 'kacak' 2.. ckgu tak kenal ker? Eleh ckgu ni.. (sambil sengih2 ader makne)

ckgu: betul. Saya tak kenal. Kacak 2 aper?

Danish: Ala... Hensem lah ckgu.. ckgu ni.. 2 pon taktau.. (hah!kne dah!)

Afzan: Ko ni Danish.. ckgu kan masih baru. Nanti ckgu mesti kenal. Kan ckgu?

hai.. bebudak sekarang. Macam2 ragam. haha.. Pas 2 si Afzan & Danish tanyer lagi. la..ader lagi ker? Ingat dah abes.. Layan..


Afzan: ckgu.. ckgu kaya tak? (alamak. Soalan provok nih.haha)


ckgu: Taklah.. Saye biase2 jer. Kenapa?


Afzan: Saye KAYA tau ckgu..bla bla bla.....


pastu part story kedudukan dorang dalam bilangan adik beradik.


Danish: Saya takder abang.. takder kakak.. takder adik cikgu.

ckgu: oh..... 2 namenyer anak tunggal. Koz awak sorang jer dalam adik beradik awak.

Haziq: Saye ader abang ader kakak ckgu. Tapi saye takder adik.

ckgu: ooohhhhh... 2 namenyer anak bongsu Haziq. Awaklah yang terakhir. Okay.. saper kat sini anak bongsu & anak sulung?

murid lain: (kebanyakannyer wat statement yg same) ckgu.. abang saye anak sulung. Adik saye anak bongsu.(cikgu berasa bengang)

ckgu: Saya bkn tanyer kakak ke abang awak ker adik awak ker.. Saye tanyer kamu.

Afzan: Saya anak ketiga ckgu! Jadi saye anak aper ckgu?

cikgu: Awak anak ketiga lah Afzan.

Afzan: Yerlah.. Saya taulah. Tapi aper name anak ketiga tu? Tadi Danish ckgu kate anak tunggal.. Pas 2 Haziq ckgu kata anak bongsu.. Jadi saye anak aper?

ckgu: (aduhai... soalan aper nih?) Awak memang dipanggil anak ketiga Afzan. Memang 2 panggilan awak.

Afzan: Yer.. saye tau. Tapi namenyer aper ckgu?


Masya Allah... ckgu terus tukar topik n Alhamdulilah dia terlupa n teros tanyer soklan lain plak. And soalannyer memang mencabar gilers r. Memang Kementerian takleh nak wat skema utk jawapan soklan2 dorg nih. hahahaha....


Adeh... mcm2 sangat yang ditanyer. Memang kalah reporter arh.. Memang fun lah dalam kelas tadi. And dah mcm artis kne tanyer banyak2. And kne jawab klise jer. haha. Time loceng rehat bunyi 2 org budak nih tnyer lagi. "cgu masuk kelas kitorang lg tau pas rehat nih." Alamak. arahan ker aper 2? haha...

balik bilik guru jer aku dah dapat jadual. Mak aii.. 30 masa? perghh!! parahlah aku. Tapi mcm best jer. Dari aku dok bilik guru jer bek ngajar. Taklah melangut jer..

berazam nak berikan yang terbaik. budak2 sekolah ni pon so far terkawal. 1 kelas pon paling ramai 30 orang. So senang nak handle. Alhamdulilah...

~~tuisyen pon dah mule. Fun!~~



0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.