Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Thursday, February 3, 2011

Dara vs Tak Dara


Welcome February!!! 

owh... cepatnyer mase berlalu. February sudah pon menjelma dengan amannyer. Alhamdulilah kerana masih dikurniakan rezeki and kesihatan yang baik hingga hari nih. Alhamdulilah..

Nak share something dgn korang (macamlah ader orang bce blog aku nih. Perasan sungguh awak. hihihi) pasal zaman anak dare dgn zaman tak dara berkahwin. Mesti korang ader sepupu sepapat korang yang selama ini bujang berjemaah & tetibe sorang2 menamatkan zaman bujang dorang. Ader? Kalo takder nampak sangat tak kenal sedare. hahaha...

So.. inilah the main story nak crite (cer cite2). Aku selaku anak dara di kalangan sepupu aku yang tak laku2 (wakakaka... statement takleh blah. So.. paham2lah yang sudi 2. muahaha) menjadi observer kepade sepupu2 aku nih. Majoriti sepupu2 yang umur 5thn mude and 5thn tua dari aku dah kawen. Tinggal 2 orang lagi nih yang akan mengikut jejak langkah berdarah dorang (sepupu yang dah kawen) at September tahun nih.
Ok.. stop pendahuluan. Jom ke isi2 penting & tersirat plak. hahaha

ha.. ni antara yang tak kawen lagi. Tapi yang rambut putih (my dad) 2 dah kahwin yer. hahaha...

Ok... Korang perasan tak mase kite sesame zaman anak2 dare sesame kite nih pemalas. Tak taulah kalo org lain. Tapi aku dgn sepupu2 aku tak kire llki or pompuan selalu cengkelat wat2 keje "mak2" nih. hahaha. Kalo dah berkumpul memang akan wat pakatan pemalas sedunia. Sampai golongan mak2 kitorang akan membebel. Mulelah kuar word " macam manerlah nak kawen nti. Masak taktau. Kemas malas. bla..bla..bla.." Yang akan membuat korang rase sebel and hampeh gilers. hahaa.

Masak? Kemas? And paling mencabar kne bangun cepat. Memang 'haram' r. Kalo tak kene ceramah free memang tak sah. Pas 2 gelak reramai & heaven giler time 2 walau kne marah berbakul2. Maklumlah tengah berjemaah bermalas2an & berpoyo2an... TAPI....

Aku sangat sangat sangat sangat PELIK dan KAGUM bile dorang nih dah kawen automatik tau wat sumer ok. Aku yang mcm tak percaye bile tengok dorang nih rajin semacam jer. hahaha...

Yang selame nih taktau masak memang terer masak. Kalo aku datang umah 2.. memang tak alang2 masaknyer yer. Yang bersantan2 bagai2... dengan kek lah.. puding lah. Mak aii..... mengalahkan nenek2. And tersangatlah rajinnyer mengemas.. gosok baju.. masak.. & macam2lah. Rumah memang kemas & bersih gilers r (tapi ader gak yang tak. hihihi) 

yang baju coklat2 oren 2 dah kawen tapi sengal.

Yang paling aku nak berguling2 gelak jage anak serta kebajikan suami & isteri masing2. Punyerlah caring uiii!!!! Adehh.... lawak2...! Teramat kontra dengan zaman anak dara & teruna. kn sikit2. Tapi totally ok..! tapi for me baguslah kan. Kalo tak berubah kes lain pulaknyer. hahaahaha...

antara produk dari sepupu2 aku.

Pas 2 bile aku jadi kaum 'minoriti' nih mulelah suh cepat kawen. Tapi si pemalas & si gemok mcm aku nih memang tak sedia mental sangat2.. Tapi fizikal sedia? kahkahkah!!!!! Tapi walaupun sepupu2 aku dah kawen dorang still sengal. Yang 2 memang takleh padam & memang keturunan turun temurun. hahaha...


~~rindu zaman kite kecik2 dulu~~

0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.