Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Tuesday, February 18, 2014

.Moral Down.




Malam nih aku betol-betol rase give up, rase nak marah, rase kecewa and macam-macam rase. Dah lama aku tak rase camnih.


Give up bile sabar tuh rase macam dah hilang, mula fikir macam-macam, rase nak marah bile printer aku tadi wat hal, habes tangan aku hitam. Tambah nak marah mase dalam kelas tuisyen which is satu kelas tapi dua partition cikgu kat partition sebelah tuh tak reti nak kawal budak menjerit-jerit ganggu p&p aku. Menjerit macam histeria! Kalo kat sekolah mungkin p&p cikgu tuh seswai koz bising budak bising yang ade isi, learning process. tapi kat pusat tuisyen? sampai students aku pon mengadu bising takleh wat keje, bercakap pon aku tak dengar, hangen! hangen aku!!!!!


Rase kecewa bile umur aku tahun nih 29 tahun, tapi i'm nothing!! i'm not somebody! aku frust sangat! Kecewa bile takder keje tetap lagi walaupon aku master holder!! Aku luahkan kekecewaan aku pada Meklin kawan senasib aku, sedeh! sangat sedeh! Aku nak nanges tapi aku dah tak kuase. Entahla..!


Moral down bertambah-tambah bile aku tertengok gambor lame yang ade gambor orang yang dah berjaya aku cube kikis dari hati selama 6 bulan. aku down! tambah down bile aku jumpe pic nih! 




Aku sangat down. aku sedeh! aku pilu, aku rase aku memang loser! Loser sebagai anak yang tak berjaya lagi bantu secara total mak abah, loser as well educated person yang jobless! Loser as orang yang selalu gagal dalam bercinta. and the worst aku rase sangat-sangat down!!


Aku taw aku tak baek tulis taip cakap camnih, tapi aku selalu tertanye-tanye ape yang Allah nak bagi pada aku, apa susah sangat aku nak mengecapi kejayaan berantai.. Sesungguhnya hati aku remuk redam bile memikirkannyer. Aku sedeh sangat! 


Malam nih aku rase panas, nak marah, nak nanges, down.. sangat-sangat down dengan ape yang jadi kat diri aku. Kadang-kadang motivasi yang aku cipta sendiri runtuh and aku akan meratapi setiap kekecewaan itu. Aku harap aku mampu bina motivasi tu balik.


ya Allah, sesungguhnya Kau adalah sebaik-baik perancang. Permudahkanlah ya Allah! permudahkanlah! Landasilah hati ini agar tidak membuatmu murka. Sesungguhnyer aku hambamu yang lemah, hina ya Allah...


Allahuakbar!



4 myself ourself:

Anonymous said...

as'salamualaikum adik yang rupawan, kakak faham apa yang adik lalui kerana sebagai manusia, kakak juga mengalami apa yang adik rasa kan waktu.

memang kadang2 kita akan rasa diri ini tak berguna dan macam2 lagi..

percaya lah, bila keadaan kembali seperti biasa dan bila kita dapat mengawal perasaan gundah gulana yang kita lalui, insya Allah, kita akan tahu bertapa bertuah nya kita di lahir kan sebagai saorang muslim dan Allah SWT yang sentiasa menyayangi kita semua..

kita dilahirkan dalam keadaan sempurna alhamdulillah, tidak sakit atau cacat dan itu lebih bermakna dari paras wajah yang cantik walaupun cantik itu satu 'bonous' :)

percaya lah jodoh akan datang antara cepat dan lambat..

dan harap adik dapat bersabar dan terus bersabar.

dari kakak nun jauh ditemasik! :)

Dora Natasha said...

Waalaikumussalam akak..


Mmg dah lame tak down, kali nih kemuncak segala-galanyer. takleh kawal. emosi mengatasi semuanyer. Rase macam orang bodoh pon ade.huhu

Alhamdulilah, pagi nih rase dah oke. Lg2 bc komen akak sejuk hati. Sometimes we need sokongan, galakan and orglen motivasikan kite.

Thanks ats nasihat akak, wlpn tak dpt klu sape akak tapi cukup meredakan hati yg galak diapi2kan setan. hehe

Thanks.. sabar akan diteruskan. InsyaAllah. amin ;)

Anonymous said...

as'salamualikum adik, semuga dalam lindungan Allah SWT hendak nya insya Allah

alhamdulillah senang rasa hati ini bila baca catatan adik kali ini.

insya Allah muga hari2 mendatang akan lebih ceria hendaknya :)

anyway sad to say mentality 'orang melayu' yang hitam itu buruk, yang gemuk itu hodoh'

lain pula dengan orang barat. yang mata biru beristeri kan orang hitam atau orang yang biasa2 je.

hidung mancung kawin dengan hidung kembang is nothing to them cause what matters is, they love one another! that's all!!

why i said this because i've been living in western country before and i witnessed all these..

keep you head up adik and do you know kalau 'mat saleh' kat sana tau adik masih single mesti mereka berebut2 nak sunting adik untuk dijadi isteri! :)

wa-salaam, akak di s'pura!

Dora Natasha said...

wakakaka...

adui kak, rase nak gelak guling-guling lepas baca statement akak. ahahaha

well said, thank u akak ;)

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.