Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Tuesday, July 24, 2012

Kisah hari Isnin



Semalam aderlah hari yang penuh dugaan untuk aku. celik mate terus sahur then masukkan barang dalam kete. terkebil-kebil aku berjalan.. selesai mandi solat bersiap sumer terus gerak balik Shah Alam. perjalanan ok jer. tetibe jalan jammed gegiler. ahh sudah! aku dok congak-congak dalam otak sempat ker tak nak sampai poli. dahlah kelas kol 8. mesti student aku tunggu silap-silap cabut (aku selalu wat kalo lecturer masok lambat. ihihi)


Aku sampai poli dalam pukul 8.15. tapi Wani dah tolong kaver. kuikuikui.. wat hal! terpaksa. terus gi jabatan elektrik amek kunci and maen redah jer masuk kelas dengan tak tukor kasut. naseb selipar aku cantik jugak. taklah awkward sangatnyer.. 


giler haru biru aku semalam. naseb ajor basic algebra ajer. tuh pon salin soklan pon aku salah. sorang student aku si chung tuh yang betolkan. kakaka. kalo dah kelam kabut, banyak mistake pulak. sengal betol aku semalam. penat weh bercakap 2 jam non stop. pastuh balik ofis aku dah takder tenaga. haus gilak. hihi


pastuh aku ader kelas lagi pukul 4-5 petang. elok dah sampai tempat parking, aku lupe pulak kelas katner. jem betol! naseb si jie ader kat opis tolong tengok jadual aku. huhu.. so, gi kat jabatan elektrik lagi. panjat lagi tingakt paling atas. tunggu jer kat luar kelas koz dalam kelas maseh ader lect laen. terawal pulak aku. tetibe..


"Assalammualaikum.. hai. baru habes kelas ke? sorang jer?"


terkedu aku sorang budak laki tegur. time tuh aku cover habes nak gelak bergulaing-guling. tapi memandangkan aku sedar diri, aku sengeh jer.


"Waalaikumussalam. taklah. baru nak start kelas. memang sorang jerlah"


Tetibe kawan dia cuit-cuit, tarik-tarik dia and bisik-bisik sambil cakap "wei.. natah-ntah lecturer weh!, ko jangan.." part nih seyes aku nak gelak tak hengat-hengat. pastuh dia senyum jer kat aku. aku senyum balik. time tuh muke dia dah merah padam. Aku rase time tuh baru dia taw kot. terus kene heret dengan kawan dia and aku sambung gelak. kah kah kah!!! tapi student tuh memang ensem. hik hik hik


pastuh aku masuk kelas, tapi student aku tak masuk. aku pon maen game dulu. tetibe pembimbing aku call kate bebudak ader taklimat ptptn. adoyai.. dahlah panas terik, haus sesangat. dengan longlai aku melangkah balik jabatan aku. sampailah waktu punch..


Balik lak jem! mak aiii! tak pernah-pernahnyer jem kat sini, jem pulak. penatnyer! sangat-sangat penat. kuar kol 5, sampai umah kat seksyen 24 kol 6.15. perghh sentap giler. dalam jem tuh mak aku call kate anak kazen aku meninggal eksiden. siannyer. baru 2 tahun ke 3 tahun ntah. sampai umah aku  terus cari bazar kat area-area seksyen 24. naseb ader. pastuh taktaw nak beli aper. koz aku tak rase nak makan. tapi rase nak minum air banyak-banyak.


time berbuke seyesly aku minum air banyak giler. pastuh makan bubur lambuk jer. lepas solat, aku terdampar kepenatan. pastuh sambung minum air lagi and lagi. aku memang tak pernah rase sehaus tuh. terhidrat habes aku semalam. sebelum nak tidow aku minum lagi. aku rase memang kenyang air jer aku semalam. pastuh tintong terus tidow kol 10. awal giler aku tidow. tak pernah-pernah. 


Semalam aderlah hari yang sangat panjang and memenatkan..   




0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.