Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Friday, December 31, 2010

Pahang vacations Part I

** my kazen's engagement**

Nampaknyer entry sepanjang bulan 12 nih asyik vacation ajer erk...hahaha.. rono reney ngelayap waye (merayap jer)

24 Disember yg lalu.. my family & i was travel to Pahang... gerak lebey kurang kol 10.30 melalui Karak highway... masuk kuar lalu terowong then lbh kurang kol 2.30 kot sampailah we all kat Sebertak (umah kakak abah)... aku smpi2 mestilah kebulur kan...muahaha... lauk pulak sedap.. (haishh.... lapor sajer... ptt gemok.. wakakaka)

Sepanjang kat Sebertak mmg kesejukan... koz kwsan yg berbukitlah kot (I geografi dpt b jer... so tak terer.. hihihi).. Salina tak lik.. so kuranglah meriahnyer... tp still okay...

Esoknyer pas mkn nasi ayam (disponsor oleh abg Herry & kak Aiza) di kediaman mereka... we all siap2 nak ke chini plak yg amek mase lbh kurang 1 stgh jam (cincai r 2 jam) melalui ladang kelapa sawit.. hutan2 belantara and kwsan cntklah jugak area Muadzam Shah..huhuhu

ok... we all trus pi umah wak lin (abg abah).. pas 2 aku plik... naper ader org rewang2.. (padahal abg Pojan yg nak tunang).. setau aku kalo yg nak tunang 2 anak pompuan baru ader org rewang2 kan... rope2nyer si Ain nak kne risik... oo.. patutlah... tp meriah semacam jiran2 dtg rewang..hehehe..

Esoknyer we all pon bersiap2 ke umah si tunang a. Pojan nih selepas majlis Ain selesai.. n tahlil pon selesai... umah tunang a.Pojan nih dkt jer dgn umah Wak Agud (selang 2 umah jer).. kirenyer dekatlah kan.... sowe all lalulah jalan jauh..hahahaa..... baru rase jauh.. Smpi2 jer sumer dorg marah2 kate nape lalu jln jauh... hahaa... saper suh ikot.. we all mmg sajer jer nak lalu...hihihi...

Sampai jer dpn umah org dah riuh (terok tol angkatan family2 aku nih..hahaa).. pas 2 memasing bwk dulang hantaran... ader 7 dulang dr pihak llki yg temanyer hitam putih yg dgn gigihnyer dibuat oleh mak tunang llki.. so... yg anak2 dara... yg tak dara pon bwklah dulang 2 (tk termasuk aku koz tak cool r bwk2 dulang hntrn nih..hahaha)... masuk umah... 2 dia.. punyalah meriah acare meminang nih... menyakat sajer... kat sini aku bangge dgn budaya melayu yg msh kekalkan adat2 nih sumer... sweet jer kan...


kek dr belah pompuan...fuyoo... ader lep2 tu..hihihi

fyi... abg pojan ni pemalu orgnyer.. tp last2 dia sporting gak.. ha cm 2 r....

acare memotong kek stlh mendapat permintaan ramai...

time nih aku disarankan mkn daun sireh bio pat dpt jodoh.. mestilah aku tanak kan? kalo aku nak mkn pon thn depanlah gamaknyer.. 2 pon ujung thn..hihihi... (npk sgt ngelak nak kawen lg tuh!haisshh!)

Aperpon aku luper lak nak amek miss tunang.. pic dlm photo cameraman bertauliah... Stlh nego2 majlis tunang mereka tlh menetapkan belah pompuan mtk nikah awal (4 & 5 June 2011).. belah laki (abg Pojan & A'ien) awal September 2011.. so..rombongan ke Pahang lg lah gamaknyer yer...

Tahniah kepada all my kazen... semoga jumpe lg thn depan!...

~~erm....tkder geng dah aku thn depan nih~~


0 myself ourself:

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.