Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Kehidupan Suatu Kenangan

Friday, December 17, 2010

Gogoh nang sawah karo dulor2

uikkss!!! versi jawa plak dah blog aku nih... b4 that... kne translate dulu... "gagau di sawah bersame sedare2" udah namenyer keturunan jawa.. mestilah kne pandai ngomong jowo kan (wlpn tklah terer sgt atas jajahan bhse inggeris...haha..motip?)

Actually pas lik dr wedding Nija hari 2 sedare2 aku dah berkumpul sumer kat umah koz ader wedding sepupu aku jugak (sepupu tiri koz atuk dia kawen dgn atuk nenek aku..hihihi)... so ramailah yg dtg... dulor2 aku ni sume Pahang mari... daerah jer yg lain..haha..

Well nicely gathering as i thought... hehe... kalo dah kumpul bab kutuk ngutuk mmg syiokk r kan... pangkah memangkah dan seumpamanyer lg... gelak mmg tak hengat donia.. (kne sound dgn nenek pon sumer wat taktau jer..haha) udah katenyer gelak jgn mangap2. yer tak boleh..kan? tp heaven dpt fmly yg cenggini... ssh nak cri nih...hahaha.. tp ramai yg lik hari Ahad... tp berganti dgn dulor len lak... kire tetamu bertukar.. kalo sekali sumer msti lg heaven!

Nak dijadikan crte...pepagi Isnin (time 2 aku tgh tdo lg) sayup2 terdengar suare dak2 ketawe2... teruja2... n yg same mksdnyer la kan... aku pon bgnlah! MasyaAllah sedare2 aku nih ropenyer dorg dah berendam n berkubang dlm parit kat sawah 2 (time nih sawah bru pas menuai..so leh pijak2)...  ha...menangkap ikan tak hengat donia....ish3! ader ikan kotok (haruan).. ikan puyu... ikan sepat... n ular pon ader..hahaha

Aku tak masuk dlm sawah 2...koz aku tgh mamai2 kan...hahaha... lgpon aku mmg takkan masuk parit 2..kalo time jernih ok jugak.. ni serupe air milo idoklah aku nak masuknyer..haha... tapi jgn terkejut yg anak dara pon terjun gak! dgn baju tidurnyer lagi! mak aii... terkejut berok aku! saper lg kalo bkn keje Zizah & Mira. Ewa 2 kalo tak kawen lg pon aku rse dia pon terjun gak 2... tkleh caye 2..hahaha.. kalo dulu2 mmg aku johan r... time raye pon berkubang dpn umah.. tetamu dtg pndg len pesen jer (padahal dorg dengki kan? koz tk dpt join...hahaha) jom kite layan pic dorg....


ha... sure dorg on the way kutip ikan


hahaa... Haziq mcm geli2 jer..


2 dia.... kalo aku sure dah terlepas dah..hahaa


suke sgt si Gibam nih!


hualah..melaseylah... bojo ney sopola ki... amit tamit tenan arh!


busuknyer ntah mcm maner lah 2...


 hasil yg di jala... cpt di kutip kang masuk parit lg..haha


happy dpt ikan kotok...


sesi menyiang ikan... uiks! busuk...

mcm kat swimming pool... boleh?


siang ikan sambil nganyam ketupat...


panggang ikan oleh Wak Gering selaku ketua gogoh


ish3... terok beno ropenyer...


ni pic dpn umah.. aksi terjun terlampau dr kazen2 sengal...haha


ikan yg sedang dipanngang...sedih..ikan terkulai layu..haha


makan2 di luar umah...

My mum masak ikan kencur... dorg makan punyerlah banyak.. tapi aku tak makan... tk lalu... yg penting syok tgk dorg makan dgn egitu selera skali sampai tmbah2 (habislah beras umah aku...haha)... Well heppy moment kan? dorg siap tapau bwk lik lg.. ikan yg hidup n yg dah siap siang pon tapau... sian dorg..kat sane ssh nak jumpe ikan kat sawah ni....

aperpon syiookkk kan?

~~ teringat zaman kecik2 dulu ~~



3 myself ourself:

Cik Jannah said...

weh dlm parit 2 x de pacat ker.
adoy seriau aku tgk

Dora Natasha said...

maner ader weh!
2 zaman penjajah dulu...
hahaha...
tapi aku mmg tak masuk r...
ni sedare2 aku yg kat Pahang..
ciblon!

@s said...

huhu..cmne tetiba lak terpijak ular..eiyyyy..geli..

Ĭ
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.